۰ نفر

مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد؛

۱۷ کشور اروپایی در وضعیت قرمز کرونا

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵
کد خبر: 474750
۱۷ کشور اروپایی در وضعیت قرمز کرونا

در نقشه جدید محدودیت‌های مرزی برای مهار شیوع ویروس کرونا، ۱۷ کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا و انگلیس در وضعیت قرمز و خطرناک هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد در نقشه جدید مربوط به محدودیت‌های تردد و سفر در اروپا درباره شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، در حال حاضر ۱۷ کشور اروپایی در وضعیت قرمز (هشدار) هستند. این مرکز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: در نقشه جدید محدودیت‌های مرزی برای مهار شیوع ویروس کرونا، ۱۷ کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا و انگلیس در وضعیت قرمز هستند.

بر اساس این نقشه، ۵ کشور اروپایی دیگر یعنی ایتالیا، قبرس، استونی، لتونی و لیتوانی در وضع نارنجی هستند و تنها سه کشور اروپایی فنلاند و یونان در حال حاضر در وضع سبز هستند.

همچنین کشور‌های آلمان، سوئد، اتریش، دانمارک و ایسلند در وضع خاکستری هستند، زیرا اتحادیه اروپا اطلاعات کافی در مورد آزمایش‌های کرونای انجام شده در این کشور‌ها ندارد.

مسافرانی که از کشور‌های واقع در مناطق قرمز، نارنجی و یا خاکستری می‌آید ممکن است با تدابیر محدود کننده مانند قرنطینه مواجه شوند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا سیزدهم اکتبر توصیه‌هایی در رابطه با رویکرد هماهنگ برای محدود کردن تردد در واکنش به همه گیری ویروس کرونا تصویب کردند. این نقشه هر پنجشنبه توسط مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها منتشر می‌شود.

اگر منطقه‌ای کمتر از ۲۵ مورد جدید ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت طی ۱۴ روز داشته باشد و نیز نرخ موارد مثبت کرونا در آن کمتر از ۴ درصد باشد در وضع سبز دسته‌بندی می‌شود. اگر منطقه‌ای کمتر از ۵۰ مورد جدید ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ساکن طی ۱۴ روز داشته باشد و نرخ موارد مثبت کرونا بیش از ۴ درصد باشد در وضع نارنجی طبقه‌بندی می‌شود.

وضعیت قرمز نیز به مناطقی داده می‌شود که بیش از ۵۰ مورد جدید ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت طی ۱۴ روز اخیر داشته باشند و تست کرونای بیش از ۴ درصد افراد آزمایش شده مثبت شود.

سوئیس در این نقشه جایی ندارد، زیرا اتحادیه اروپا و این کشور هیچ گونه توافق همکاری در زمینه سلامت و بهداشت عمومی ندارند.