۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

استفاده از تمامی امکانات انقضای مفاد ۲۲۳۱بر اساس منافع ایران و روسیه

۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 474583
استفاده از تمامی امکانات انقضای مفاد ۲۲۳۱بر اساس منافع ایران و روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تمامی امکانات ناشی از انقضای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل که با همکاری‌های فنی نظامی ایران مرتبط است به طور شایسته در نظر گرفته می‌شوند و بر اساس منافع دوجانبه و مصلحت مردم دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: همانطور که می‌دانید، شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را در سال ۲۰۱۵ اعمال نکرد. تهران داوطلبانه شماری از محدودیت‌ها را پذیرفت. این اقدام به منظور تسریع رسیدن به نتایج موفق مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به منظور حل و فصل شرایط پیرامون مسئله هسته‌ای ایران انجام گرفته است.
وی ادامه داد: تمامی طرفین از همان ابتدا می‌دانستند که این محدودیت‌ها هیچ ارتباطی با حل و فصل مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران نداشته‌اند. علاوه بر این‌ها موعد مفاد مربوطه نیز سرآمده است.
زاخارووا همچنین ضمن تاکید بر اینکه ایران شریک قابل اعتماد روسیه در زمینه‌های مختلف همکاری محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما معتقدیم که تمامی امکانات ناشی از انقضای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که با همکاری‌های فنی نظامی ایران مرتبط است به طور شایسته در نظر گرفته می‌شوند و بر اساس منافع دوجانبه و مصلحت مردم دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.