۰ نفر

اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۹:۳۱
کد خبر: 474366
اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه را اعلام کرد که به موجب آن شش نفر از مقام‌های ارشد دستگاه امنیتی این کشور حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب‌های بانکی آنها مسدود می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دویچه‌وله، اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه را اعلام کرد که به موجب آن شش نفر از مقام‌های ارشد دستگاه امنیتی این کشور حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب‌های بانکی آنها مسدود می‌شود.

علاوه بر این، انستیتوی دولتی تحقیقات درباره تکنولوژی و شیمی آلی مورد تحریم قرار می‌گیرد. همین ارگان مسئول تهیه سم شیمیایی شناخته می‌شود که گفته می‌شود در تاریخ  ۲۰ آگوست علیه «الکسی ناوالنی» به کار برده شد.

«دیتمر کوستر» سخنگوی فراکسیون سوسیال‌دموکرات در کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا، کاربرد ماده سمی علیه ناوالنی را نقض حقوق بین‌ا‌‌لملل دانست. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی کاربرد داروی عصبی نویچوک را به صراحت ممنوع کرده است.

کوستر در این باره تأکید کرد: «من گرایش‌های گاه ناسیونالیستی و بیگانه‌ستیزانه در مواضع ناوالنی را تأیید نمی‌کنم، اما سوءقصد به مخالفان سیاسی به هیچ وجه قابل‌قبول نیست».

«میشائل گالر» سخنگوی جناح راست میانه در اتحادیه اروپا، گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، به صورت آشکار سیاست تضعیف اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند و باید با اقدام‌های وی به طور جدی مقابله کرد.