۰ نفر

در پی رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰آمریکا؛

۱۰میلیون آمریکایی از طریق پست رای دادند

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 473880
۱۰میلیون آمریکایی از طریق پست رای دادند

آمار و ارقام مربوط به رأی‌گیری زودهنگام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی به صورت پُستی رأی داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طبق آمار و ارقام «پروژه انتخابات آمریکا»، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در رأی‌گیری زود‌هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، مشارکت کرده و از طریق پُست رأی داده‌اند. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، این میزان مشارکت نسبت به دوره گذشته انتخابات آمریکا در پنج ایالت افزایش ۲۰ درصدی داشته است. 

به طور دقیق‌تر تعداد آمریکایی‌هایی که در رأی‌گیری زود‌هنگام امسال در این ایالت‌ها مشارکت داشته‌اند نسبت به سال ۲۰۱۶، ۱.۴ میلیون نفر بیشتر بوده‌اند. 

بر اساس گفته پروژه انتخابات آمریکا، از دوشنبه شب (به وقت محلی) حدود ۱۰.۴ میلیون آمریکایی در ایالت‌های مینه‌سوتا، داکوتای جنوبی، ورمونت، ویرجینیا و ویسکانسین در رأی‌گیری زود‌هنگام امسال مشارکت کرده‌اند. 

میزان مشارکت آمریکایی‌ها در این رأی‌گیری‌ در حالی افزایش یافته که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از رأی‌دهندگان به خصوص دموکرات‌ها تمایل بیشتری نسبت به رأی‌گیری از طریق پست نشان داده‌اند. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات بار‌ها در مورد برگزاری انتخابات به صورت پستی ابراز نگرانی کرده و گفته این گونه انتخابات موجب تقلب خواهد شد.