۰ نفر

تازه‌ترین نظرسنجی انتخابات آمریکا نشان داد؛

افزایش برتری جو بایدن بر دونالد ترامپ

۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
کد خبر: 472830
افزایش برتری جو بایدن بر دونالد ترامپ

جدیدترین نتایج نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۳آبان آمریکا نشان از تداوم و افزایش برتری جو بایدن بر دونالد ترامپ دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی یکی از گروه‌های وابسته به حزب دموکرات از میان ۸۶۳ رأی دهنده احتمالی در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که بایدن با فاصله‌ای ۱۵ درصدی توانسته حمایت ۵۶ درصد پاسخ دهندگان این تحقیق را کسب کند. این نظرسنجی که ۶ اکتبر و پیش از برگزاری مناظره معاونان رقبای دموکرات و جمهوریخواه انجامش نشان می‌دهد که ۴۱ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از ترامپ حمایت می‌کنند.

موسسه افکارسنجی مورنینگ کانسالت نیز در روزهای ۵ تا ۷ اکتبر از میان بیش از ۱۷ هزار رأی دهنده احتمالی در سراسر آمریکا دست به نظرسنجی زد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ۵۲ درصد پاسخ دهندگان از نامزد دموکرات‌ها و ۴۳ درصد آنان از نامزد جمهوریخواهان حمایت می‌کنند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی در آن سوی اقیانوس اطلس نیز نشان می‌دهد که اکثر شهروندان هفت کشور اروپایی از پیروزی بایدن مقابل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حمایت می‌کنند.

طبق نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو، ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در دانمارک، ۷۱ درصد در آلمان، ۶۴ درصد در فرانسه، ۶۱ در انگلیس خواهان پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند. در ایتالیا نیز ۵۸ درصد از شرکت کنندگان خواهان پیروزی بایدن و تنها ۲۰ درصد خواهان حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید هستند.