۰ نفر

به دستور نخست وزیر روسیه؛

اتباع ایرانی می‌توانند با ویزای الکترونیکی به روسیه سفر کنند

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۹
کد خبر: 472728
اتباع ایرانی می‌توانند با ویزای الکترونیکی به روسیه سفر کنند

نخست وزیر روسیه دستوری صادر کرد که بر اساس آن اتباع 52 کشور از جمله ایران می توانند با ویزای الکترونیکی به روسیه سفر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حکم میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه در پورتال اخبار حقوقی روسیه منتشر و در آن فهرست ۵۲ کشوری که شهروندان آن حق سفر به روسیه با ویزای الکترونیکی دارند ازجمله ایران، ترکیه، عربستان سعودی، چین، هند،  کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر آسیایی و خاورمیانه اعلام شده است.

بر اساس این حکم نخست وزیر روسیه، اتباع ۵۲ کشور می توانند از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹) با ویزای الکترونیکی به مدت ۱۶ روز به روسیه سفر کنند و هزینه کنسولی این روادید ۴۰ دلار برای هر نفر اعلام شده است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی در مورد طرح سفر اتباع ۵۲ کشور به روسیه به نقل از کارشناسان خاطرنشان کرد که دولت روسیه امیدوار است با اجرای این طرح، هرچه سریعتر بخش گردشگری روسیه که بر اثر شیوع همه گیر کرونا دچار رکود شده است، دوباره شکوفا شود.

بر اساس اطلاعات موجود، بر اثر بسته شدن مرزهای روسیه بخاطر شیوع همه گیر کرونا در روسیه، بخش گردشگری این کشور ۷ میلیارد دلار ازدست داد و انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی به ۹ میلیارد دلار برسد.

طرح سفر به روسیه با ویزای الکترونیکی از سال ۲۰۱۷ بطور آزمایشی به اجرا در امد اما این طرح محدودیت هایی داشت. به عنوان مثال اتباع خارجی فقط می توانستند از مبادی مرزی ورودی به روسیه در مناطق خاور دور، سن پترزبورگ و استان های لنینگراد و کالینین گراد به این کشور سفر کنند.

علاوه بر آن اتباع کشورهایی که اجازه دریافت چنین ویزایی داشتند ازجمله اتباع ایرانی می توانستند فقط به مناطق اشاره شده سفر کنند.