۰ نفر

بشار اسد:

نیروی رزمی ایران در سوریه حضور ندارد

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
کد خبر: 472687
نیروی رزمی ایران در سوریه حضور ندارد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه حضور ایران در خاک سوریه محدود به کارشناسان نظامی است، تاکید کرد هیچ گونه نیروی رزمی ایران در داخل کشورش حضور ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسد در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» که روز پنجشنبه در سایت عربی این رسانه روس منتشر شرد، گفت: کاملا روشن است که ما نیروهای نظامی ایرانی نداریم بلکه تنها کارشناسان نظامی ایران هستند که با ارتش سوریه همکاری می کنند.

او در ادامه سخنان خود با آوردن مثالی در این باره  گفت: حدود یک سال پیش آمریکایی ها به روس ها گفتند که ایرانی ها را متقاعد کنید که آنها باید ۸۰ کیلومتر از مرز بلندی های جولان که توسط اسرائیلی ها اشغال شده بود، فاصله داشته باشند. هرچند در آن منطقه افراد نظامی از ایران حضور نداشتند اما ایرانی ها منعطف بودند و موافقت کردند که  هیچ کادر نظامی ایرانی در جنوب آن منطقه وجود نداشته باشد.

اسد افزود: آمریکایی ها گفتند که اگر توانستیم در این مورد به توافق برسیم از قسمت شرقی سوریه در مرز با عراق یا منطقه ای به نام «التنف» خارج می شویم، اما آنها به وعده خود عمل نکردند.

اسد تأکید کرد که موضوع حضور ایران در سوریه، صرفا بهانه تراشی آمریکایی ها برای اشغال سرزمین های سوریه و حمایت از تروریست ها است و این مسئله فقط بهانه ای برای پوشاندن اهداف واقعی واشنگتن در منطقه است.

بشار اسد همچنین در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم » و در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به پایگاه ها و اردوگاه های نظامی ایران در سوریه تاکید کرده بود  که در هیچ زمانی نیروی ایرانی در سوریه حضور نداشته است .