۰ نفر

در بیانیه‌ای؛

آمریکا: ۹۲دامنه اینترنتی مورد استفاده ایران را مسدود کردیم

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 472645
آمریکا: ۹۲دامنه اینترنتی مورد استفاده ایران را مسدود کردیم

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده ۹۲دامنه اینترنتی را که مورد استفاده ایران بوده مسدود کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده ۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده ۹۲ دامنه اینترنتی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده غیرقانونی از آنها اقدام به دروغ‌پراکنی در سطح دنیا می‌کرد، مسدود کرد.»

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده از میان دامنه‌های اینترنتی مسدود شده، ۴ دامنه با آنکه خودشان را رسانه‌های خبری معرفی کرده‌اند، عملاً تحت کنترل سپاه پاسداران بوده و به انتشار اطلاعاتی با هدف اثرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده اشتغال داشته‌اند. واشنگتن این اقدام را نقض قانونی موسوم به «قانون ثبت کارگزاران خارجی» (FARS) توصیف کرده است.

آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفته وظیفه ۸۸ دامنه اینترنتی دیگر، انتشار «پروپاگاندای ایران» به سایر نقاط دنیا بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده فعالیت تمامی این ۹۲ دامنه اینترنتی، نقض تحریم‌های آمریکا علیه حکومت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

«جان دسی دیمرز»، دستیار وزیر دادگستری آمریکا  گفت: «ما از تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد تا مانع سوءاستفاده حکومت ایران از رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های آمریکایی برای انتشار مخفیانه پروپاگاندا جهت اثرگذاری بر مردم آمریکا و تفرقه‌افکنی شویم.»

وی اضافه کرد: «سازمان‌های فعال در انتشار اخبار جعلی به ابزارهایی جدید برای دروغ‌پراکنی کشورهای مستبد در راستای تلاششان برای تضعیف دموکراسی ما تبدیل شده‌اند. اقدام امروز نشان می‌دهد که ما می‌توانیم از قوانین متعدد خود برای حراست از شفافیت استفاده کنیم.»

وزارت دادگستری آمریکا گفته این اقدام حاصل تلاشی مشترک میان «اف‌بی‌آی» و شرکت‌های گوگل، فیسبوک و توئیتر بوده است.

«جان بنت»، مأمور ویژه «اف‌بی‌آی» در سانفرانسیسکو گفت: «این پرونده، نمونه‌ای بی‌نقصی است که نشان می‌دهد چرا شعبه اف‌بی‌آی در سانفرانسیسکو داشتن رابطه مستمر با مجموعه‌ای از رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری را در اولویت قرار می‌دهد. چنین ارتباطاتی، تبادل فوری اطلاعات جهت مقابله با تهدیدهای موجود علیه امنیت کشور و روندهای دموکراسی ما را امکان‌پذیر می‌کنند.»

دادگستری آمریکا اسامی چهار وب‌سایتی که به موجب قانون FARA مسدود شده‌اند را «newsstand7.com»، «usjournal.net»، «usjournal.us» و «twtoday.net» اعلام کرده است.