۰ نفر

در ماه آگوست؛

کسری تجاری آمریکا رکورد ۱۴ساله زد

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۰:۲۲
کد خبر: 472629
کسری تجاری آمریکا رکورد ۱۴ساله زد

وزارت تجارت آمریکا گزارش داد کسری تجاری این کشور در ماه آگوست ۵.۹ درصد جهش کرده و به ۶۷.۱ میلیارد دلار رسیده است که این بالاترین سطح در ۱۴ سال اخیر است.

به گزارش اسوشیتد پرس، وزارت تجارت آمریکا گزارش داد کسری تجاری این کشور در ماه آگوست ۵.۹ درصد جهش کرده و به ۶۷.۱ میلیارد دلار رسیده است که این بالاترین سطح از آگوست ۲۰۰۶ تا کنون است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صادرات آمریکا در این ماه با افزایش محموله‌های دانه سویا، ۲.۲ درصد رشد کرد و به ۱۷۱.۹ میلیارد دلار رسید، اما رشد واردات بیشتر بود و با ۳.۲ درصد جهش به ۲۳۹ میلیارد دلار رسید. بیشترین واردات آمریکا مربوط به نفت خام، خودرو و قطعات یدکی آن بوده است.

کسری تجاری آمریکا در بخش کالا، شامل هواپیما و کالاهای مصرفی، در ماه آگوست به رکورد تاریخی ۸۳.۹ میلیارد دلار رسید در حالی که در بخش تجارت خدمات، شامل بانک‌داری و آموزش، آمریکا با مازاد تجاری ۱۶.۸ میلیارد دلاری روبرو شد که این کمترین میزان آن از ژانویه ۲۰۱۲ تا کنون بود.

کسری تجاری با چین که از اهمیت سیاسی فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است در این ماه ۶.۷ درصد سقوط کرد و به ۲۶.۴ میلیارد دلار رسید.