۰ نفر

سازمان جهانی تجارت:

تجارت جهانی ۹.۲درصد سقوط می‌کند

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبر: 472550
تجارت جهانی ۹.۲درصد سقوط می‌کند

سازمان جهانی تجارت پیش بینی قبلی خود را اصلاح و اعلام کرد: انتظار می‌رود که تجارت کالاهای جهانی در سال ۲۰۲۰ با سقوط ۹.۲ درصدی همراه باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سازمان جهانی تجارت پیش بینی قبلی خود را اصلاح و اعلام کرد: انتظار می‌رود که تجارت کالاهای جهانی در سال ۲۰۲۰ حدوداً ۹.۲ درصد کاهش یابد و پس از آن در سال ۲۰۲۱ در حدود ۷.۲ درصد افزایش داشته باشد.

در ماه آوریل این سازمان پیش‌بینی کرده بود که حجم تجارت کالاهای جهانی در سال ۲۰۲۰ بین ۱۳ تا ۳۲ درصد کاهش خواهد یافت، زیرا بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ فعالیت اقتصادی و زندگی در سراسر جهان را مختل کرده بود.

اقتصاددانان این سازمان در بیانیه‌ای رسانه‌ای توضیح دادند: تجارت جهانی نشانه‌هایی از جهشی قدرتمند بعد از رکود عمیق ناشی از COVID-۱۹ را نشان می‌دهد. عملکرد تجاری قدرتمند در ژوئن و جولای نشانه‌های امیدوار کننده برای رشد تجارت کلی در سال ۲۰۲۰ را به همراه داشته است.

با این همه پیش‌بینی جدید سازمان تجارت جهانی برای سال آینده از پیش‌بینی قبلی این سازمان که رشدی ۲۱.۳ درصدی را برای آن تخمین زده بود، بدبینانه‌تر شده است و به این ترتیب تجارت کالاها در سال ۲۰۲۱ همچنان پایین‌تر از سطح قبل از پاندمی باقی خواهد ماند.