۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش وخامت اوضاع اقتصاد جهان نسبت به ابتدای شیوع کرونا/ پیش‌بینی بهبود نسبی در۲۰۲۱

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 472427
کاهش وخامت اوضاع اقتصاد جهان نسبت به ابتدای شیوع کرونا/ پیش‌بینی بهبود نسبی در۲۰۲۱

رییس صندوق بین‌المللی پول در آخرین اظهارات خود گفت: با وجود اینکه وخامت شرایط اقتصاد جهانی نسبت به ابتدای سال کاهش یافته اما هنوز راه درازی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در پیش است. صندوق بین‌المللی پول همچنان بهبود نسبی و ناهموار را در سال 2021 پیش‌بینی می‌کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول  گفت: "به نظر می‌رسد وخامت اوضاع اقتصاد جهانی نسبت به ماه ژوئن کمتر شده باشد و صندوق بین‌المللی پول در پیش‌بینی بازده اقتصاد جهانی در سال 2020، بازنگری کند."

جورجیوا در سخنرانی خود در دانشکده اقتصاد لندن گفت: "پیام اصلی من این است: اقتصاد جهانی از عمق این بحران در حال بازگشت است."

وی در ادامه بیان کرد: "اما این فاجعه به پایان نرسیده است. در حال حاضر همه کشورها با چیزی که من آن را "صعود طولانی" می‌نامم، مواجه هستند – صعودی دشوار، طولانی، ناهموار و نامطمئن که مستعد عقب‌نشینی نیز است."

این صندوق در ماه ژوئن پیش‌بینی کرد که تعطیلی‌های ناشی از ویروس کرونا، سبب سقوط 4.9درصدی تولید ناخالص داخلی جهانی می‌شود که شدیدترین کاهش را از زمان رکود بزرگ در سال 1930 نشان می‌دهد، و به همین دلیل خواستار سیاست‌های حمایتی بیشتر از سوی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی شد.

صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی بازنگری شده خود را هفته آینده، در جلسات سالانه کشورهای عضو که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، منتشر خواهد کرد.

جورجیوا گفت: صندوق بین‌المللی پول همچنان بهبود نسبی و ناهموار را در سال 2021 پیش‌بینی می‌کند. در ماه ژوئن، این صندوق رشد جهانی در سال 2021 را 5.4درصد پیش‌بینی کرد.

وی افزود: اما 12تریلیون دلار حمایت مالی به همراه کاهش نرخ بهره، به بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته از جمله ایالات متحده و منطقه یورو اجازه داده که از سخت‌ترین آسیب‌ها فرار کرده و بازیابی را آغاز کنند. چین نیز سریع‌تر از حد انتظار بهبود یافته است.