۰ نفر

مایک پنس؛

آمریکا تا سه ماه آینده واکسن کرونا را عرضه می‌کند

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبر: 471616
آمریکا تا سه ماه آینده واکسن کرونا را عرضه می‌کند

معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد واکسن کووید ۱۹ تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا وعده داد تا ۳ ماه آینده واکسن کرونا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، پنس مدعی شد: ما امیدواریم بتوانیم واکسن کووید ۱۹ را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کنیم. با رئیس جمهور در ارتباط هستم. زمانی که پزشکان تشخیص دهند، ترامپ دوباره به کارزار انتخاباتی خود بازخواهد گشت.

ادعای پنس درباره واکسن کرونا درحالی مطرح می‌شود که پیش‌تر دولت ترامپ وعده داده بود از اول ماه نوامبر (دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) واکسن کرونا را به بازار عرضه خواهد کرد. با این حال، پس از بیانیه غول‌های داروسازی این کشور مبنی بر آماده نبودن واکسن کرونا، مقامات فدرال از ادعا‌های خود عقب نشینی کردند.

آمریکا یکی از بدترین آمار‌های مربوط به قربانیان و مبتلایان به کرونا را در جهان دارد. تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده اند. از این میان، نزدیک به ۲۱۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. پیشبینی می‌شود با آغاز فصل پاییز بر شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در نیم کره شمالی افزوده شود.