۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وحشت ابتلا به کرونای همراهان نامزدهای انتخابات۲۰۲۰/ تصمیم به افزایش فاصله فیزیکی پنس و هریس در مناظره آتی

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴
کد خبر: 471498
وحشت ابتلا به کرونای همراهان نامزدهای انتخابات۲۰۲۰/ تصمیم به افزایش فاصله فیزیکی پنس و هریس در مناظره آتی

به گفته یک منبع آگاه؛ مایک پنس معاون رییس جمهوری و کامالا معاون نامزد رییس جمهوری دموکرات‌ها در انتخابات 2020 در مناظره آتی دو حزب که قرار است چهارشنبه هفته جاری میان معاونان دو حزب برگزار شود، با 12 فوت (3.6 متر) فاصله از یکدیگر به مناظره می‌پردازند.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛  به گزارش سی‌ان‌ان، به دلیل موج جدید شیوع کرونا به خصوص در کاخ سفید و ابتلای دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده به این ویروس، فاصله میان برگزارکنندگان مناظره بیش از حد معمول خواهد بود. هریس و پنس قرار است، چهارشنبه شب در سالت لیک سیتی به عنوان نخستین و تنها مناظره میان معاونان دو حزب با یکدیگر به مناظره بپردازند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که کمپین انتخاباتی بایدن نگرانی‌های بهداشتی خود را از فاصله هفت فوتی میان برگزارکنندگان مناظره ابراز کرد. با توجه به آنکه در آخرین ساعات روز پنجشنبه تست کرونای ترامپ مثبت اعلام شد، آینده مناظره‌های انتخاباتی زیر سوال رفته و بارها این موضوع تکرار شده که ویروس کرونا در مناظره سه شنبه شب میان نامزدهای انتخاباتی حضور داشته است.

در این زمینه بخوانید:

از این روست که دو نامزد مناظره آتی پیشتر تست کرونا داده و نتیجه تست هر دو منفی اعلام شده است.

برای برگزاری هر چه بهتر مناظره‌های انتخاباتی مذاکرات و گفت‌وگوهای میان کمیسیون‌ها به رهبری فرانک فارنکوپ رییس کمیته ملی جمهوری‌خواه پیشین و نمایندگان دو حزب حاضر در انتخابات، در حالی که اخبار مرتبط با سلامت ترامپ منتشر می‌شد، در تمام طول روز ادامه یافته بود.

فارنکوپ صبح جمعه و پس از اعلام خبر ابتلای ترامپ به کرونا به این پرسش که آیا مناظره‌های انتخاباتی آتی برگزار خواهد شد یا خیر و چه برنامه‌ای برای مناظره‌های آتی وجود دارد، پاسخی نداد.

یک منبع آگاه در این رابطه گفت: با طرح موضوع برگزاری مناظره میان مایک پنس و کامالا هریس، کمپین بایدن مخالفت خود را با پروتکل‌های بهداشتی پیشین اعلام کرد و درخواست افزایش فاصله از 7 فوت (۲.۱ متر) به 12 فوت (۳.۶متر) را مطرح کرد. کمپین بایدن همچنین مساله فاصله فیزیکی در مناظره‌ها را «یک نگرانی بسیار جدی» عنوان کرد. تیم مورتو سخنگوی کمپین ترامپ هم موافقت این کمپین را با افزایش فاصله فیزیکی میان برگزارکنندگان مناظره اعلام کرد.

وی گفت: ما از ایجاد فضای بازتر میان دو کاندیدا استقبال می‌کنیم و با برگزاری هر نوع بحثی در این راستا هم موافق هستیم. با توجه به اینکه مناظره آتی یک مناظره نشسته خواهد بود، مساله این است که هر کدام از دو کاندید با فاصله بیشتری از یکدیگر پشت میز قرار گیرند.

اگرچه یک منبع آگاه در این رابطه به سی‌ان‌ان خبر داد که تریبون‌های ترامپ و بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی 12 فوت و 8 اینچ(۳.۹) از یکدیگر فاصله داشت.

روز جمعه یک مقام دولتی به سی‌ان‌ان خبر داد که پنس در حال برنامه‌ریزی برای سفر آتی خود به سالت لیک سیتی است و در همین راستا اما پزشک وی اعلام کرد با توجه به آنکه پنس فاصله فیزیکی نزدیکی با ترامپ نداشته نیازی به حفظ قرنطینه ندارد.

این واقعیت که رییس جمهوری تنها چند روز پیش برای برگزاری مناظره در میان جمعی از برگزارکنندگان قرار گرفته بود، باعث شد تا حاضران در استودیوی مناظره برای تست کرونا به آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند از جمله این افراد لیزا بلانت روچستر و کانر لمب از حزب دموکرات و از همراهان بایدن بوده‌اند که تست هر دو نفر آنها منفی شد.

کلینیک کلیولند یکی از حامیان برگزاری مناظره‌ها از حاضران درخواست کرده در تمام طول مدت مناظره اقدام به برداشتن ماسک خود نکنند. با این وجود بسیاری از اعضای تیم ترامپ که از جمله آن می‌توان به خانواده‌اش اشاره کرد از استفاده از ماسک در طول مناظره خودداری کرده‌اند.

در بیانیه کلینیک آمده است: افرادی که به سالن مناظره وارد می‌شدند ماسک بر صورت داشتند، با این وجود در برخی موارد بلافاصله پس از نشستن بر روی صندلی، ماسک خود را از صورت برمی‌داشتند. حتی در مواردی که به آنها اخطار استفاده از ماسک داده شد، نسبت به استفاده آن بر روی صورت بی اعتنا بودند.

اگرچه کلینیک کلیولند به صورت مستقیم به مهمانان و همراهان ترامپ در بی اعتنایی به استفاده از ماسک اشاره نکرده اما روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: افراد همراه با کاندیداها در سفر و از جمله نامزدهای انتخاباتی پس از اعلام تست مثبت ترامپ آزمایش شده و نتیجه آزمایش آنها منفی بوده است.

کلیولند همچنین اعلام کرده است که بر اساس اطلاعاتی که در مورد ویروس وجود دارد و با توجه به اقدامات ایمنی انجام شده در برگزاری مناظره، معتقدیم که خطر ابتلای مهمانان و همراهان کاندیداها به ویروس کرونا در طول مناظره پایین بوده است.