۰ نفر

در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اتفاق افتاد؛

برتری ۱۳درصدی بایدن مقابل ترامپ

۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 471203
برتری ۱۳درصدی بایدن مقابل ترامپ

اکثر شرکت کنندگان در یک نظرسنجی اعلام کردند، در نخستین مناظره میان بایدن و ترامپ، نامزد دموکرات‌ها بهتر عمل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، نشریه آمریکایی هیل در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم مکس گرینوود نوشت: بر اساس نظرسنجی مشترک سی ان بی سی-چِنج ریسِرچ که روز پنجشنبه منتشر شد، پس از اولین مناظره انتخاباتی، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ آمریکا ۱۳ درصد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پیشی گرفت.
در این نظرسنجی بایدن ۵۴ درصد و ترامپ ۴۱ درصد از آرا را به دست آوردند.
۵۳ درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی گفتند نامزد دموکرات‌ها در مناظره سه شنبه شب بهتر از ترامپ عمل کرد و فقط ۲۹ درصد بر این عقیده بودند که عملکرد رئیس جمهور در این مناظره بهتر بوده است.
در این نظرسنجی آمده است ۴۵ درصد از رای دهندگان احتمالی معتقد بودند که ترامپ در این مناظره کمتر از انتظار عمل کرد و فقط ۱۱ درصد گفتند بایدن بدتر از حد انتظار بود.
این نظرسنجی همچنین احساس ناخوشایند عمومی را از این مناظره نشان داد. بیش از ۳ چهارم پاسخ دهندگان – ۷۷ درصد – گفتند این مناظره باعث شد از این که یک آمریکایی هستند احساس غرور نکنند.
با این حال، این مناظره ظاهرا تاثیر قابل توجهی بر رقابت ریاست جمهوری نداشته است. فقط ۲ درصد گفتند نظرشان تغییر کرده است و ۹۸ درصد گفتند این مناظره هیچ تاثیری بر تغییر رای آن‌ها نداشته است.
پس از مناظره سه شنبه شب، کمیسیون مناظرات انتخاباتی گفته است در نظر دارد تغییراتی در قوانین و شکل برگزاری مناظرات بعدی که قرار است ۱۵ و ۲۲ اکتبر برگزار شود، ایجاد کند. همچنین درخواست شده است در صورتی که شرکت کنندگان در مناظره قوانین آن را نقض کنند، برگزار کنندگان این مناظرات اجازه داشته باشند میکروفن آن‌ها را قطع کنند.
در این نظرسنجی که در ۲۹ تا ۳۰ اکتبر انجام شد ۹۲۵ رای دهنده احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند و ضریب خطای آن منفی یا مثبت ۲۲/۳ درصد بود.