۰ نفر

ترامپ برای سومین بار نامزد جایزه صلح نوبل شد!

۹ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۰
کد خبر: 470796
ترامپ برای سومین بار نامزد جایزه صلح نوبل شد!

رئیس جمهور آمریکا برای سومین بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اخیراً چهار استاد حقوق استرالیا رئیس جمهور آمریکا را برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کردند.

دیوید فلینت، یکی از این اساتید واسطه گری ترامپ در شکل گیری روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی را از جمله دلایل انتخاب او برشمرد. این استاد استرالیایی در توجیه این انتخاب گفت: او برخلاف تمامی توصیه‌ها مذاکره کرد، اما این کار را با عقل سلیم انجام داد. او مستقیما با کشور‌های عربی و اسرائیل مذاکره کرد و آن‌ها را گرد هم آورد.

فلینت در ادامه ادعاهایش گفت آنچه او تحت دکترین ترامپ انجام داد، این است که تصمیم گرفت که آمریکا دیگر در جنگ‌های بی پایان نباشد، جنگ‌هایی که جز کشته شدن هزاران جوان آمریکایی نتیجه‌ای نداشت.

ترامپ پیش از این دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد. رئیس‌جمهور آمریکا به علت آنچه تلاش او در امضای توافق همکاری میان کوزوو و صربستان خوانده شده است، از سوی یکی از اعضای پارلمان سوئد دوباره نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

چندی پیش نیز کریستین تایبرینگ-جد، عضو پارلمان نروژ، نیز از نامزدی رئیس جمهور آمریکا برای دریافت این جایزه به دلیل نقش فرمانده کل قوای آمریکا در میانجی‌گری میان اسرائیل و امارات عربی متحده حمایت کرد.

روز گذشته نیز یک نماینده حزب کارگر انگلیس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به عنوان یکی از گزینه‌های دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

در حالی ترامپ به دلیل حمایت از توافق سازش میان اعراب و رژیم صهیونیستی شایسته دریافت جایزه صلح نوبل می‌شود که او این کار را در جهت اهداف انتخاباتی خود و در جهت خدمت نه به صلح جهانی بلکه به دوستان صهیونیست خود انجام داد.