۰ نفر

در سه ماه دوم امسال

بدترین عملکرد اقتصادی اسپانیا ثبت شد

۳ مهر ۱۳۹۹، ۲:۴۳
کد خبر: 469333
بدترین عملکرد اقتصادی اسپانیا ثبت شد

در سه ماه دوم امسال رشد اقتصادی اسپانیا به منفی ۱۷.۸درصد رسید که ۰.۷درصد بیشتر از برآورد قبلی و بدترین عملکرد اقتصادی در طول تاریخ معاصر این کشور بوده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر مبنای سالانه نیز رشد اقتصادی در ۱۲ ماه منتهی به ژوین معادل منفی ۲۱.۵ درصد اندازه گیری شد.

اسپانیا یکی از چهار کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا است و با توجه به افزایش شمار مبتلایان و قربانیان دولت ناچار به اعمال مجدد محدودیت های کرونایی شود. دولت اسپانیا برای حمایت از بخش های مختلف و کاستن از تبعات اقتصادی کرونا تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد یورو اعتبار در نظر گرفته که معادل ۱۰ درصد کل اقتصاد این کشور است. 

در بین بخش های مختلف، بیشترین کاهش مربوط به سرمایه گذاری ثابت با منفی ۲۲.۱ درصد بوده است ومصارف خانوار با منفی ۲۰.۴ درصد در رده بعدی قرار دارند. 

آمار نهایی رشد اقتصادی هلند در سه ماهه دوم امسال منفی ۸.۵ درصد اندازه گیری شد که این نرخ پایین ترین نرخ رشد ثبت شده در این کشور از زمان ثبت آمارهای مربوطه در سال ۱۹۸۸ تاکنون بوده است. این نرخ که ۰.۷ درصد بیشتر از برآورد قبلی است، دومین رشد فصلی منفی متوالی هلند محسوب می شود. 

در بین بخش های مختلف، مصارف خانوار با رشد منفی ۱۱.۳ درصدی بیشترین نقش را در سقوط رشد اقتصادی هلند داشته و پس از آن نیز مخارج مصرفی با منفی ۹.۸ درصد و مخارج دولتی با منفی ۳.۱ درصد قرار دارند. هلند ششمین کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا است و محدودیت های رفت و آمدی هنوز به طور کامل در آن رفع نشده اند.

طبق اعلام مرکز آمار هلند بخش تجارت خارجی نیز در شرایط نامناسبی قرار دارد به طوری که دو سه ماهه منتهی به ژوین، میزان صادرات هلند در مقایسه با سه ماهه قبل ۱۰.۳ درصد و میزان واردات این کشور نیز ۹.۵ درصد کاهش داشته است.