۰ نفر

بررسی تکنیکال گندم (بازار آمریکا)

۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 468924
بررسی تکنیکال گندم (بازار آمریکا)

روند کلی قیمت هر ۱۰۰ بوشل ( هر بوشل تقریبا معادل ۴/ ۲۵ کیلو گرم) گندم در بازار آمریکا، صعودی برآورد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در چهار هفته گذشته قیمت این کالا با حدود ۹ درصد افزایش از محدوده ۱۶۴ دلار به محدوده قیمتی ۱۷ دلار رسید. در صورتی که قیمت این کالا روند صعودی خود را ادامه دهد، می‌تواند به محدوده ۲۰۵ دلار یا حتی بالاتر نیز برسد. محدوده‌های مقاومتی ۱۸۵ دلار، ۱۹۲ دلار و ۱۹۵ دلار به‌عنوان محدوده‌های مقاومتی مهم می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند.با توجه به حضور در محدوده مهم قیمتی ۱۷۹ دلار و همچنین حضور قیمت گندم در منطقه اشباع خرید که منطقه‌ای است که بعد از چند روز افزایش قیمت تقریبا متوالی به آن می‌رسیم احتمال رخداد سناریوی اصلاح قیمت نیز وجود دارد. در این هنگام، علاوه بر محدوده خط روند صعودی محدوده‌های حمایتی ۵/ ۱۷۳ دلار، ۵/ ۱۷۰ دلار، ۱۶۷ دلار و ۱۶۴ دلار می‌توانند مانع رسیدن قیمت به ۱۶۱ دلار شوند.

   بررسی محدوده‌های قیمتی مهم

در صورت ادامه روند صعودی، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۷۹ دلار است. قیمت، برای عبور از منطقه ۱۷۹ دلار به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۸۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده قیمتی به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده قیمتی ۱۸۵ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت کاهش قیمت گندم، محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت می‌تواند نقش حمایتی مناسبی داشته باشد. شکست این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی نیست ولی احتمال تشکیل روند نزولی را افزایش خواهد داد و امید‌ها را نسبت به کاهش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. محدوده خط روند صعودی کوتاه مدت برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است.

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که بعد از خط رو روند صعودی می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵/ ۱۷۳ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. این ناحیه برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده قیمتی ۵/ ۱۷۳ دلار به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود. در صورت ادامه روند کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۱۶۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل یک روند نزولی ادامه‌دار افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از محدوده ۱۶۷ دلار به سمت پایین با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد.

5405