۰ نفر

اقتصا آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط ۹درصدی اقتصاد ایتالیا در۲۰۲۰/ پیش‌بینی رشد پنج درصدی تولید ناخالص داخلی در سال آتی

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبر: 468620
 سقوط ۹درصدی اقتصاد ایتالیا در۲۰۲۰/ پیش‌بینی رشد پنج درصدی تولید ناخالص داخلی در سال آتی

براساس گزارش رویترز پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ایتالیا سقوط 9درصدی در سال جاری را تجربه کند، اما انتظار می‌رود در سال 2021 به رشد 5درصدی در تولید ناخالص داخلی دست پیدا کند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ دو منبع دولتی به رویترز اعلام کردند که انتظار می‌رود اقتصاد آسیب دیده از ویروس کرونا پس از سقوط 9درصدی در سال 2020، بیش از 5درصد در سال آتی رشد داشته باشد.

در ماه آوریل، دولت ضد جنبش 5-Star و حزب میانه چپ دموکرات، سقوط 8درصدی تولید ناخالص داخلی در سال جاری و بازگشت 4.7درصدی در سال 2021 را پیش‌بینی کردند.

پیش‌بینی‌های جدید، همراه با پیش‌بینی‌های مالی عمومی، هفته آینده منتشر خواهد شد و چارچوبی را برای بودجه سال 2021 فراهم می‌کند که باید در اواسط ماه اکتبر به کمیسیون اروپا ارائه شود.

گفتنی است که سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، بیش از 40سال است که رشد سالانه 5درصدی را به خود ندیده است.

دولت ایتالیا تخمین می‌زند که تا سال 2023، حدود 209میلیارد یورو (247میلیارد دلار) وام کم بهره، از صندوق حمایت از  کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا در اتحادیه اروپا دریافت کند.

وزیر اقتصاد این کشور هفته گذشته گفت؛ رم قصد دارد برنامه بهبود و مقاوم‌سازی خود را که قرار است 10درصد از کل این مبلغ را برای آن هزینه کند، به کمیسیون اروپا ارائه دهد.

در میان انبوهی از پروژه‌های مورد بحث، دولت قصد ایجاد یک شبکه پهنای باند بسیار سریع ملی را دارد، خطوط ریلی خود را ارتقا دهد و در طول شش سال برای تقویت سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود بیش از 30میلیارد یورو هزینه کند.

در مقاله‌ای که این هفته منتشر شد، دولت اذعان داشت که اصلاحات بودجه اروپا می‌تواند به ایتالیا در دو برابر کردن رشد خود کمک کند، جدایی شمال و جنوب را کاهش دهد و حتی نرخ زاد و ولد خود را، که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها را در جهان دارد، افزایش دهد.