سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آخرین چشم‌انداز خود را در خصوص وضعیت رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2020 را ارائه کرده که به نظر می‌رسد کشورهایی مانند ایتالیا، هند، مکزیک و بریتانیا، با ضرر بیش از 10درصد، بیشترین آسیب را از بحران کرونا به خود خواهند دید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ سازمان همکاری‌ها و توسعه اقتصادی (OECD) به تازگی آخرین چشم‌انداز اقتصادی خود را منتشر کرده و پیش‌بینی میزان تاثیر بیماری همه‌گیر کووید-19 بر تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2020 را ارائه کرد. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی جهانی در سال جاری 4.5درصد کاهش یابد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می‌نویسد: "بازده اقتصادی پس از فروپاشی در نیمه نخست سال، به دنبال کاهش اقدامات مهار بیماری همه‌گیر کووید-19 و بازگشایی اولیه مشاغل، به سرعت بهبود یافت. سیاست‌گذاران به منظور جبران ضررهای اولیه درآمد و مشاغل، به سرعت واکنش نشان دادند. اما سرعت روند بهبود در تابستان از دست رفته است. بازیابی اطمینان برای چگونگی موفقیت در بهبود اقتصادی بسیار حیاتی خواهد بود، و به این منظور باید یاد بگیریم با امنیت با این ویروس زندگی کنیم."

همانطور که در اینفوگرافیک ارائه شده مشاهده می‌شود، برای کشورهایی مانند ایتالیا، هند، مکزیک و بریتاینا، ضرر پیش‌بینی شده انتظار می‌رود بسیار سخت باشد، که برای همه این مناطق پیش‌بینی می‌شود بیش از 10درصد سقوط را تجربه کنند.

برای مرکز شیوع، چین، انتظار می‌رود این ضرر وجود نداشته باشد و حتی رشد 1.8درصدی را ثبت کند. ایالات متحده با پیش‌بینی ضرر 3.8درصدی در میزان تولید ناخالص داخلی، یک رتبه پایین‌تر از ارقام ضرر جهانی قرار دارد.

در نمودار ارائه شده، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی سراسر جهان در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

3894648a-8a4d-41a1-833b-465377eac904