۰ نفر

بازگشایی مدارس در پاندمی کرونا

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۶:۵۷
کد خبر: 467630
بازگشایی مدارس در پاندمی کرونا

سال تحصیلی جدید در بسیاری از کشورها آغاز شده و دولت‌ها مجبور بوده‌اند، تدابیری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس اتخاذ کنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در کشورهای مختلف، چه توسعه‌یافته و چه درحال توسعه، روش بازگشایی ایمن مدارس تقریبا یکی است؛ زیرا همه با یک تهدید به نام ویروس کرونا مواجه هستیم. اما روش‌های اجرای تدابیر حفاظتی در کشورهای مختلف یکسان نبوده است.

در چین دولت و مقامات محلی سختگیرانه‌ترین تدابیر را برای جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد این روش موثر بوده است. ویروس کرونا چند ماه پیش در چین مهار شد و دولت دقیقا از همان روشی که برای مهار این ویروس استفاده کرد، اکنون برای بازگشایی مدارس استفاده می‌کند. البته روشی که حزب کمونیست چین برای رسیدن به اهداف خود در پیش می‌گیرد، در دیگر کشورها قابل انجام نیست.در کره‌جنوبی، آلمان و تعداد دیگری از کشورها، تدابیر معمول از جمله شستن مداوم دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، تست‌گیری و رد‌گیری افراد مبتلا و... برای جلوگیری از شیوع کرونا در مدارس استفاده می‌شود. در تعداد زیادی از کشورها نیز آموزش همچنان به شکل مجازی است و مدارس بسته باقی مانده‌اند. در برخی کشورهای جنوب آسیا از این روش استفاده می‌شود؛ اما مشکل این است که در این منطقه دسترسی به زیرساخت‌های اینترنت بسیار محدود است و این به آن معناست که ممکن است ده‌ها میلیون دانش‌آموز از آموزش محروم شوند.

بنابر اعلام سازمان ملل، همه‌گیری کرونا فراگیرترین اختلال تاریخ در سیستم‌های آموزشی را پدید آورده است، یعنی بر ۶/ ۱ میلیارد دانش‌آموز در ۱۹۰ کشور جهان اثر گذاشته است. در مطالب حاضر به روش چین در بازگشایی مدارس، وضعیت کشورهای جنوب آسیا، نتایج تحقیقات درباره اثر بازگشایی مدارس بر شیوع کرونا و تجربه سه کشور اروپایی در بازگشایی مدارس اشاره شده است.