۰ نفر

شنبه و یکشنبه آینده روز شکست مفتضحانه آمریکاست

بازتاب گسترده سخنان امروز روحانی در رسانه‌های خارجی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
کد خبر: 467508
بازتاب گسترده سخنان امروز روحانی در رسانه‌های خارجی

سخنرانی امروز رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت بازتاب گسترده ای در رسانه‌های خارجی به دنبال داشت.

به گزارش ا قتصادآنلاین  به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه روزهای بسیار سختی در سال ۵۹ ملت ما پیش روی خود دید، اظهار کرد: مردم ما توانستند در برابر مدرن‌ترین سلاح‌های دشمن به پیروزی برسند و این در حالی بود که ما برای خرید سلاح بسیار در مضیقه بودیم و کسی به ما سلاحی نمی‌داد.

او ادامه داد: امروز هم باید به همان مسیر صبر و مقاومت تمسک بجوییم، همانطور که در سه سال گذشته چنین کردیم. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که ما را به فروپاشی اقتصادی بکشانند و تصور می‌کردند که تا خرداد و تیر ما را به فروپاشی اقتصادی و در مرداد ماه ما را به فروپاشی اجتماعی بکشانند و تا بهمن ماه به فروپاشی امنیتی برسانند. چنین فکر کودکانه‌ای در ذهن کاخ سفید بود.

رییس جمهور با یادآوری تلاش‌های شکست‌خورده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار کرد: آمریکا که بسیار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند و حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند و دیدیم که یک قدم هم نتوانست بردارد. در دنیا دو سه تا کشور هستند که به آمریکا چسبیده‌اند، یکی رژیم نامشروع صهیونیستی است، و جز آن یکی دو کشور کوچک. جز این کسی آمریکا را همراهی نکرده و از الان پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد تبریک می‌گویم.

روحانی همچنین در بخشی از صحبت های خود تاکید کرد: ما در منطقه‌ای هستیم که ملت‌های مسلمان دارد اما حاکمان آنها نه دین را می‌شناسند، نه دِین را. برخی از آنان با اسرائیل وارد رابطه شدند و می‌خواهند به آنها در منطقه پایگاه بدهند، مسئولیت چنین کارهایی و عواقب آن اگر که انجام شود با همان کشورهاست.

روسیاالیوم  در این باره نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تاکید کرد که امارات و بحرین تلاش دارند که به اسرائیل در منطقه پایگاه بدهند و باید مسئولیت عواقب این کار را متحمل شوند.

این شبکه همچنین به نقل از روحانی نوشت: عادی سازی روابط دو کشور با رژیم صهیونیستی نقض امنیت منطقه ای و قوانین بین المللی است.

المیادین  نیز نوشت: حسن روحانی تاکید کرد که کشورهای عادی کننده روابط با رژیم صهیونیستی باید عواقب دادن پایگاه به اسرائیل در منطقه را متحمل شوند.

این شبکه لبنانی در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران تاکید کرد، گام های حاکمان عرب که دیروز در واشنگتن با اسرائیل توافق کردند، امنیت منطقه را تهدید می کند.

اسپوتنیک عربی  نیز در این رابطه نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران عادی سازی روابط میان امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که مسئولیت تمام پیامدهای وخیم این اقدام با آنان است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت که حسن روحانی همچنین امارات و بحرین را به تلاش برای دادن پایگاه به اسرائیل در منطقه متهم کرد.

فرانس ۲۴ عربی  در این باره نوشت: حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران تاکید کرد که عواقب امضای توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا برعهده امارات و بحرین است.

فرانس ۲۴ در ادامه به نقل از روحانی نوشت که اسرائیلی ها هر روز مرتکب جنایت های زیادی در فلسطین می شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)  در این باره نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران تاکید کرد که مقاومت ملت ایران به دشمنان اجاره نخواهد داد که نقشه های شوم خود را به نتیجه برسانند و آمریکا باید به شکست خود در برابر ایران اعتراف کند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: آمریکا تلاش کرد تا در محافل بین المللی علیه ایران توطئه کند اما اعضای شورای امنیت با طرح های آن مخالفت کردند.

پایگاه خبری خبر مصر  نیز نوشت: حسن روحانی تاکید کرد که آمریکایی ها در فعالسازی مکانیزم ماشه علیه ایران شکست خورده اند.

این پایگاه خبری نوشت: روحانی اعلام کرد که روز شنبه و یکشنبه آینده روزهای پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است.

الحیات پرس  نیز در این رابطه نوشت: حسن روحانی ، رئیس جمهور ایرانی امروز در یک سخنرانی تاکید کرد که امارات و بحرین تلاش دارند که به اسرائیل در منطقه پایگاه بدهند و عواقب وخیم این اقدام برعهده آنان خواهد بود.

پایگاه خبری العهد  نیز در رابطه با سخنان امروز رئیس جمهور کشورمان نوشت: حسن روحانی تاکید کرد که آمریکایی ها باید به شکست خود اعتراف کنند.

روزنامه دیلی میل  نیز به بخشی از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان درباره عادی‌سازی روابط میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران از سران این دو کشور عربی به خاطر این توافق انتقاد کرده و آن‌ها را به فراموش کردن " دینشان نسبت به ملت فلسطین " محکوم کرد.

همچنین  روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل  با تیتر "ایران می‌گوید امارات متحده عربی و بحرین عواقب توافق با اسرائیل را بر دوش خواهند کشید" به این بخش از سخنرانی امروز روحانی پرداخت.

این روزنامه به نقل از روحانی نوشت: برخی کشورهای منطقه ملتشان مسلمانان دین‌داری هستند اما حاکمانشان نه دین و نه دِینشان را نسبت به ملت فلسطین و برادرانی که به زبان آن‎ها سخن می‌گویند درک می‌کنند.

بر اساس این گزارش دیگر رسانه‌های عربی و بین‌المللی نیز سخنان امروز حسن روحانی را منعکس کردند.