۰ نفر

ارتش چین ادعا کرد:

آمریکا، بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 466684
 آمریکا، بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی

وزارت دفاع چین امروز (یکشنبه) گزارش انتقادی آمریکا درباره فعالیت‌های نظامی این کشور را محکوم کرد و گفت: این ایالات متحده است که بزرگترین تهدید برای نظم بین‌الملل و صلح جهانی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این بیانیه در پی انتشار گزارش دوم سپتامبر وزارت دفاع آمریکا و ارائه آن به کنگره درباره تحولات نظامی چین و اهداف آن است که گفته می‌شود برای منافع ملی آمریکا و تضمین نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع چین این گزارش را "تحریف ناخواسته" اهداف و روابط بین ارتش آزادی‌بخش خلق چین و مردم این کشور توصیف کرد.

وی ادامه داد: چندین سال شواهد و مدارک نشان می‌دهد که این آمریکاست که بر ناآرامی منطقه‌ای دامن می‌زند، ناقض نظم بین‌الملل و نابودکننده صلح جهانی است. تحریم‌های آمریکا علیه عراق، سوریه، لیبی و سایر کشورها در دو دهه گذشته باعث مرگ بیش از ۸۰۰ هزار تن و بی‌خانمانی میلیون‌ها تن دیگر شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیانیه خود آورده است: آمریکا به جای تمرکز بر خودش، گزارشی را منتشر کرده که اظهاراتی غلط و نادرست درباره ساخت و ساز دفاعی و نظامی عادی چین است. ما از آمریکا می‌خواهیم تا ساخت و ساز دفاعی و نظامی ما را منطقی بداند، دست از گزارش‌های نادرست بردارد و اقداماتی محکم و قاطع برای یک رابطه نظامی دوجانبه سالم انجام دهد.

در گزارش ۱۵۰ صفحه‌ای وزارت دفاع آمریکا، ظرفیت‌های فنی ارتش آزادی‌بخش خلق چین، دکترین‌ها و اهداف نهایی نظامی این کشور ذکر شده است که شامل تبدیل شدن به "ابزاری عملی" از سیاست چین با نقشی فعال در پیشبرد سیاست خارجی پکن و با هدف بازنگری در جنبه‌های نظم بین‌المللی می‌شود.

در این گزارش همچنین‌ آمده است: به طور حتم، بسیاری از عوامل مشخص می‌کند که چطور این مساله، نمایان شده است. آنچه مشخص است، این است که حزب حاکم کمونیست چین یک کشور استراتژیک نظامی است که به سمت جلو حرکت می‌کند که اگر مدرنیزه شدن نظامی هماهنگ آن بدون توجه بماند، به مشکل جدی برای منافع ملی و امنیت نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی تبدیل می‌شود.

اکثر این گزارش به استراتژی چین در قبال تایوان پرداخته که دولت پکن، این جزیره را یک استان شورشی می‌داند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است، چین موشک‌های کروز و بالستیک قابل ملاحظه‌ای را ساخته و یکی از بزرگترین سیستم‌های پیشرفته دوربرد سطح به هوا را در اختیار دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که روابط بین پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.