۰ نفر

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه

روسیه از آمریکا و اروپا سفارش تولید مشترک واکسن کرونا گرفت

۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۰
کد خبر: 466442
روسیه از آمریکا و اروپا سفارش تولید مشترک واکسن کرونا گرفت

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که این نهاد از آمریکا و کشورهای اروپایی پیشنهاد برای تولید مشترک واکسن کرونای روسی (اسپوتنیک -وی) دریافت کرده است.

 خبرگزاری دولتی تاس روز شنبه به نقل از کریل دمیتریف نوشت: در زمان حاضر پیشنهادهایی از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای ایجاد مراکز مشترک برای تولید واکسن کرونا دریافت می کنیم. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: آنها سرانجام پی بردند که واکسن ما (واکسن اسپوتنیک-وی ساخته شده در روسیه) چه مزیت هایی دارد.

 رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین به کارزار در غرب برای سیاه نمایی واکسن کرونای روسی اشاره کرد و گفت: اما هیچکس در مورد علت های خطرناک بودن واکسن های دیگر کرونا سخنی نمی گوید. 

وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی و صندوق های سرمایه گذاری (غربی) به مشارکت در تهیه یا تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه علاقه نشان می دهند، اظهار کرد: در زمان حاضر بیشتر از این نمی توانم اطلاعات بدهم اما در دو هفته آینده می توانید انتظار اطلاعیه ای در این مورد باشید. 

 رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه دیروز  اعلام کرد: روسیه تا یکصد میلیون دوز واکسن کرونای روسی (از نوع اسپوتنیک-وی) به کشورهای آمریکای لاتین صادر می کند.

 کریل دمیتریف در کنفرانس وبیناری با چند کشور امریکای لاتین گفت: ما دیروز برای ارسال 32 میلیون دوز واکسن کرونا به مکزیک توافق کردیم.

وی افزود: در آینده نزدیک ارسال یکصد میلیون واکسن کرونا به کشورهای آمریکای لاتین را اعلام خواهیم کرد. 

رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه این را نیز گفت که حداکثر 50 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به برزیل ارسال می شود. 

 دمیتریف پیش بینی کرد که در سالهای 2020 و 2021 بیش از یک میلیارد نفر با واکسن روسی اسپوتنیک-وی واکسینه شوند. 

وی تصریح کرد: بیش از 30 کشور  که نصف جمعیت جهان در آن زندگی می کنند، علاقه مند به تهیه واکسن کرونای روسی هستند.