۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد تولیدات صنعتی آلمان کمتر از حد انتظار بود/ بخش‌های مختلف صنعتی چقدر رشد کرد؟

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 465204
رشد تولیدات صنعتی آلمان کمتر از حد انتظار بود/ بخش‌های مختلف صنعتی چقدر رشد کرد؟

با وجود برداشته شدن قوانین قرنطینه در آلمان و از سر گرفته شده فعالیت مشاغل، تولیدات صنعتی تنها 1.2درصد در ماه جولای افزایش یافت که بسیار کمتر از حد انتظار بود و این مسئله نشان‌دهنده بازگشت کند بزرگترین اقتصاد اروپا به حالت عادی است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، داده‌های روز دوشنبه نشان داد که تولیدات صنعتی آلمان در ماه جولای بسیار کمتر از حد انتظار افزایش یافت که حاکی از مواجه شدن بزرگترین اقتصاد اروپا با بازگشت آهسته به سطوح تولید بر اثر بیماری همه‌گیر کرونا است.

در این زمینه بخوانید

کرونا باعث سقوط ۲۴درصدی تولید ناخالص داخلی هند شد

کاهش چشمگیر احساس امنیت در محل کار توسط آمریکایی‌ها

عملکرد ضعیف بریتانیا در بخش مشاغل

ارقام منتشر شده توسط اداره آمار نشان داد که تولید صنعتی در ماه جولای 1.2درصد افزایش یافته که سومین افزایش متوالی پس از رکورد کاهش در مارس و آوریل است. نظرسنجی رویترز، افزایش 4.7درصدی را پیش‌بینی کرده بود.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که فعالیت در بخش ساخت وساز که در طول قرنطینه افزایش یافته بود، 4.3درصد کاهش داشته است.

بخش خودرو، که پیش از این بحران به دلیل کاهش تقاضا و روی آوردن به سمت وسایل نقلیه الکتریکی با وضعیت نامساعدی مواجه شده بود، رشد فعالیت ماهانه تقریبا 7درصدی را تجربه کرد اما سطح تولید هنوز حدود 15درصد کمتر از ماه فوریه بود.

کارستن برزسکی، اقتصاددان ارشد منطقه یورو در ING گفت: "اقتصاد آلمان همچنان در مسیر رشد قابل توجه در سه ماهه سوم قرار دارد. خیلی زود است که بگوییم چه میزان نیروی حرکتی پس از آن باقی خواهد ماند."