۰ نفر

وزیر امور خارجه سوئیس؛

سوئیس برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا تلاش می‌کند

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
کد خبر: 464781
سوئیس برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا تلاش می‌کند

وزیر امور خارجه سوئیس گفت: صلح و تجارت ۲عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از روابط ما با ایران می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲کشور ایران و آمریکا برقرار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، ایگنازیو کاسیس امروز در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: فردا در تهران در دیداری رسمی یاد و خاطره یکصد سال فعالیت دیپلماتیک مشترک بین ۲ کشور ایران و سوئیس را گرامی و جشن خواهیم گرفت چرا که روابط بین این ۲ کشور قدمت یکصد ساله دارد و از اواخر قرن ۱۹ با امضای توافقنامه صلح و تجارت بین ایران و سوییس تاکنون ادامه داشته است.

وزیر خارجه سوئیس با اشاره به نقش میانجیگرانه سوییس بین ایران و آمریکا تصریح کرد: صلح و تجارت ۲ عامل مهم در توسعه کشورهاست و بیش از یکصد سال از روابط ما با ایران می‌گذرد و ما امروز در حضور شما هستیم تا بگوییم سوئیس همواره به دنبال صلح و آرامش بوده است و تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲ کشور ایران و آمریکا برقرار شود.

وی اضافه کرد: قبل از سفر به تهران و دیدار رسمی با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مایل بودم از شهر زادگاه آقای ظریف بازدید کنم و امروز گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر را بازدید کردم؛ اصفهان به نصف جهان معروف است و اگرچه در بازدید از این شهر یک صدم زیبایی‌های اصفهان را ندیده‌ام ولی تصریح می‌کنم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز و استثنایی است‌ که در پشت این عظمت تمدنی عظیم قرار دارد.

کاسیس اضافه کرد: معتقدم روابط عالی ۲ کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.

در این زمینه بخوانید

توصیف وزیر خارجه سوئیس از اصفهان +عکس

کدام بانک‌ها در کانال مالی سوئیس فعالیت می‌کنند؟

وی تصریح کرد: امروز بعد از ظهر بازدیدهای خود را از شهر اصفهان دنبال خواهم کرد و به طور قطع نسل و شوق بازگشت مجدد دوباره به این شهر را در من تقویت خواهد کرد.