به دنبال تاثیر مخرب بحران کووید-19 بر روی حمل و نقل هوایی در سراسر جهان، اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها پیش‌بینی می‌کند که درآمد شرکت‌های هواپیمایی در سال 2020، از حدود 180میلیارد دلار به 67.4میلیارد دلار سقوط کند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ در اوایل هفته گذشته، شرکت هواپیمایی یونایتد (United) اعلام کرد که به صورت ناخواسته و نامحدود مجبور به مرخصی بیش از 16هزار کارمند خواهد شد، مگر اینکه دولت اعلام کند بسته‌های حمایتی که از ماه مارس برای کمک به حقوق و دستمزد شرکت‌های هواپیمایی که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند در نظر گرفته بود، تمدید می‌کند.

متاسفانه طی چند هفته گذشته چنین اعلامیه‌هایی رایج بوده و این نشان می‌دهد که از زمان شیوع بیماری همه‌گیر در سراسر جهان از اوایل سال میلادی، شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده به چه میزان آسیب دیده‌اند.

گزارش اخیر ارائه شده از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها نشان می‌دهد تا چه اندازه سازمان هواپیمایی جهانی دچار چالش شده و چگونه سقوط 60درصدی درآمد فرودگاه‌ها و تعداد مسافران به یک تهدید برای این صنعت تبدیل شده است.

در این گزارش آمده که ترافیک هوایی منبع حیات فرودگاه‌ها است. کاهش شمار مسافران اکنون در درآمد حاصل از مسافرها و خدمات جانبی مربوط به هواپیمایی‌ها بازتاب یافته است.

به خصوص با توجه به عدم قطعیت در مورد مسیر بازیابی ترافیک هوایی جهانی، تبعات گسترده‌ای برای هواپیمایی‌ها ایجاد خواهد شد.

گفتنی است که اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها پیش از بحران کووید-19 جابجایی 9.4میلیارد مسافر را پیش‌بینی کرده بود و اکنون تعداد آن به 3.8میلیارد کاهش یافته است.

به همین ترتیب، میزان درآمد نیز قرار است به همان اندازه فاجعه‌بار سقوط کند که پیش‌بینی می‌شود از 179.9میلیارد دلار به 67.4میلیارد دلار کاهش یابد.

در نمودار ارائه شده، پیش‌بینی میزان تاثیر بحران کووید-19 بر درآمد شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

درآمد شرکت‌های هواپیمایی