۰ نفر

نیویورک تایمز:

واکسن کرونا آبان ماه در آمریکا توزیع می‌شود

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۴۲
کد خبر: 464229
واکسن کرونا آبان ماه در آمریکا توزیع می‌شود

نیویورک تایمز گزارش داد : توزیع واکسن کرونا آبان ماه در تمامی 50ایالت آمریکا آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دولت ترامپ طی بیانیه‌ای به مقامات بهداشتی ایالت‌ها اعلام کرد، برای دریافت واکسن کرونا در ماه نوامبر آماده باشند. 

براساس بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مقامات بهداشتی همه 50 ایالت و پنج شهر بزرگ آماده توزیع واکسن کرونا به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و سایر گروه‌های پر خطر در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر (نهم آبان تا 10 آبان) باشند. 

دکتر آنتونی فائوچی رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و دکتر استفان هان مدیر بخش دارو و غذای آمریکا در گفتگوهای اخیر اظهار داشتند که در صورت مثبت بودن داده‌ها، قبل از اتمام آزمایشات واکسن در دسترس گروه‌های خاص قرار خواهد گرفت. 

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون 184 هزار نفر در کشور جان خود را از دست داده‌اند و دولت ترامپ با ناکارآمدی در مهار این ویروس مرگبار تنها به وعده و دعید در مورد واکسن کرونا بسنده کرده است. 

براساس نظرسنجی جدید دانشگاه کوینیپیاک، ۵۰ درصد از رای دهندگان با وجود ترامپ در کاخ سفید احساس بی‌امنیتی می‌کنند و تنها ۳۵ درصد با بودن دولت ترامپ احساس امنیت در کشور دارند. 

نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک همچنین از کاهش محبوبیت ترامپ در دوران کرونا و ناکارآمدی دولت وی نیز سخن می‌گوید. براساس نتایج ۴۱ درصد از رای دهندگان عملکرد دولت ترامپ در مهار کرونا را تایید و ۵۷ درصد رای دهندگان مخالف عملکرد وی هستند.