۰ نفر

وزیر امورخارجه چین خبر داد:

قرارداد توافق سرمایه‌گذاری میان چین و اتحادیه اروپا

۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۳
کد خبر: 463378
قرارداد توافق سرمایه‌گذاری میان چین و اتحادیه اروپا

وانگ یی، وزیر امورخارجه چین و مشاور دولت پکن از احتمال انعقاد قراردادی با اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ یی» وزیر امور خارجه و مشاور ارشد دولت چین، در سخنرانی امروز خود از احتمال انعقاد توافق سرمایه‌گذاری میان کشورش با اتحادیه اروپا خبر داد.

این دیپلمات ارشد چین در سخنرانی خود در اندیشکده IFRI در پاریس گفت: «من به این توافق سرمایه‌گذاری فکر می‌کنم و این احتمال را می‌دهم تا پایان سال جاری آن را امضا کنیم. در حال حاضر این اقدام بیش از هر زمانی لازم است.»

وانگ یی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مداخله‌جویی دیگر کشور‌ها گفت: «آنچه در منطقه سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ روی می‌دهد از موضوعات داخلی ومرتبط با چین است و دیگر کشور‌ها اجازه دخالت در آن را ندارند.»

این اظهارات در حالی از سوی پکن مطرح می‌شود که «ژان ایو لودریان» وزیر امورخارجه فرانسه، پیش‌تر گفته بود که در جریان نشستی با وانگ یی به او از نگرانی‌های عمیق پاریس درباره «وخیم‌تر شدن اوضاع حقوق بشر در این دو منطقه» گفته است.

همچنین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه درباره امور داخلی چین، روز شنبه نگرانی خود را در مورد نقض حقوق بشر در هنگ کنگ و سین کیانگ ابراز کرد. او همچنین خواستار اقدامات مجامع بین المللی در این خصوص شد.

گفتنی است در ماه ژوئیه، فرانسه از سازمان ملل درخواست کرد تا تحقیقات در مورد نقض حقوق بشر در چین را آغاز کند. پس از آن، پاریس تصمیم گرفت با توجه به قانون جدید امنیت ملی که اخیراً وضع شده، قرارداد استرداد با هنگ کنگ را تصویب نکند.