۰ نفر

در یادداشت توئیتری مطرح شد؛

واکنش تند بایدن به تیراندازی پلیس آمریکا به شهروند سیاهپوست

۷ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۰۴
کد خبر: 463178
واکنش تند بایدن به تیراندازی پلیس آمریکا به شهروند سیاهپوست

نامزد حزب دموکرات برای انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از شلیک پلیس به یک سیاهپوست، خواستار پایان دادن به نژادپرستی سیستمی در ایالات متحده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جو بایدن روز جمعه در یادداشت توئیتری خود نوشت: ما نمی توانیم اجازه دهیم جورج فلوید و جیکوب بلک فقط به یک هشتگ دیگری تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان عمل است، اظهار کرد: مدت زمان طولانی برای اصلاح پلیس، اصلاح نژادپرستی سیستمی و ایمن‌تر کردن جامعه گذشته است.

جورج فلوید و بلک دو سیاهپوستی هستند که به واسطه رفتار پلیس آمریکا جان و سلامتی خود را از دست داده‌اند. به دنبال قتل فلوید، موج اعتراض سراسری در حمایت از حقوق رنگین‌پوستان با شعار «زندگی سیاهان مهم است» به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

در پی شلیک هفت گلوله به پشت جیکوب بلک هم این شخص قطع نخاع شد و در پی آن ایالت ویسکانسین آمریکا شاهد موج گسترده اعتراض و آشوب شد.

به نظر می‌رسد شعار «آمریکا اول» و « به آمریکا عظمت می‌بخشیم» آمریکا تنها به ایجاد ناامنی بیشتر داخلی منجر شده و شکاف اجتماعی میان اقشار مختلف این کشور با سفیدبرترپندارهای را تقویت کرده است.

 بایدن در پیامی دیگر نوشت: وقتی دونالد ترامپ می‌گوید که در آمریکای جو بایدن امنیت نخواهید داشت، به اطراف نگاه کنید و از خودتان بپرسید آیا در آمریکای ترامپ احساس امنیت می‌کنید؟