۰ نفر

به دنبال سفر وزیر خارجه آمریکا به امارات:

پامپئو با مقامات اماراتی درباره ایران گفت‌وگو کرد

۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبر: 462827
پامپئو با مقامات اماراتی درباره ایران گفت‌وگو کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که از جمله محورهای گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با مقامات اماراتی در ابوظبی نفوذ ایران بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه به ابوظبی رفته با «عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی و «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

«مورگان اورتگس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در جریان مذاکرات موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه مورد اهتمام مشترک از جمله دستیابی به آتش‌بس دائمی در لیبی، وحدت منطقه خلیج فارس و آنچه «نفوذ مخرب ایران» در منطقه خواند، مورد بحث قرار دادند.

وزیر خارجه آمریکا امروز در حالی وارد امارات شد که پیش از این به بحرین، سودان و فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

 وزیر خارجه آمریکا در بحرین هم گفته بود که با ولی‌عهد این کشور درباره اهمیت ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و اهمیت وحدت خلیج فارس در مقابله با آنچه نفوذ بدخیم ایران در منطقه خواند، صحبت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا پیش از بحرین روز گذشته (سه شنبه) در پروازی مستقیم و به امید بهبود روابط تل‌آویو با سودان وارد این کشور آفریقایی شد. قبل از آن نیز، پامپئو به فلسطین اشغالی سفر کرده بود تا با مقام‌های صهیونیستی در خصوص اقداماتی برای مقابله با ایران رایزنی کند.

وزارت ‌خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی)، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد».

سفر پامپئو به ابوظبی پس از توافق ۲۳ مرداد امارات با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد؛‌ توافقی که دو طرف طی بیانیه‌ای مشترک و با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از آن رونمایی کردند. قرار است این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی برسد.