۰ نفر

اسپوتنیک خبر داد:

بیانیه ایران، روسیه و ترکیه در محکومیت حملات اسرائیل

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹
کد خبر: 462576
بیانیه ایران، روسیه و ترکیه در محکومیت حملات اسرائیل

نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه مشترک خود پس از پایان نشست ژنو، حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و همچنین قرارداد نفتی یک شرکت آمریکایی با کردهای سوریه را محکوم کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه، امروز (سه شنبه) پس از پایان نشست خود در ژنو که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شده بود، بیانیه مشترکی را صادر کردند.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است که سه کشور مخالفت خود را با مصادره غیر قانونی درآمدهای نفتی سوریه که متعلق به مردم این کشور است، اعلام داشته و قرارداد نفتی «غیر قانونی» میان یک شرکت آمریکایی با «تشکیلات غیر قانونی» را محکوم می‌کنند.

این بیانیه افزود: «طرف‌های شرکت کننده در این نشست، حملات ادامه‌دار اسرائیل علیه سوریه را که نقض مبانی قانونی بین‌المللی است، محکوم می‌کنند و آن را علیه حاکمیت سوریه و همسایگانش و تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه می‌دانند.»

سه کشور در ادامه تأکید کردند که مبارزه با تمامی اشکال تروریسم و مقابله با خواسته‌های جدایی‌طلبانه باید ادامه یابد، چرا که مخل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و امنیت کشورهای همسایه است.

ایران، ترکیه و روسیه همچنین بر ادامه همکاری‌ها با هدف نابودی کامل گروههای تروریستی از جمله داعش، النصره و القاعده تأکید کردند.

این نشست در حاشیه سومین دور گفت‌و‌گوهای سه جانبه دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه بر سر تدوین قانون اساسی جدید، در ژنو تشکیل شده بود.