با وجود خانه‌نشینی بر اثر ویروس کرونا و روی آوردن بسیاری از مردم به خرید آنلاین، برخی بخش‌های خرده‌فروشی آمریکا مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی، کتاب‌فروشی‌ها و غیره، به میزان قابل توجهی ضرر کرده و تعداد زیادی از آنها مجبور به جمع کردن مغازه‌های خود شدند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ در حالی که کل خرده‌فروشی ایالات متحده به دنبال افت ناگهانی بر اثر بیماری همه‌گیر کووید-19، نسبتا سریع آغاز به بازگشت کرد، اما برخی از مقوله‌های خرده‌فروشی با تفاوت قابل توجه در نیمه راه سال 2020 قرار دارند و هنوز سطوح فروش 2019 را دنبال می‌کنند.

به عنوان مثال، میزان فروش لباس و لوازم جانبی در شش ماه نخست سال 2020 نسبت به سال گذشته 40درصد کاهش یافته، و همچنین خرده‌فروشان لوازم الکتریکی و کتاب‌فروشی‌ها بر اثر این بیماری همه‌گیر به شدت ضرر کرده‌اند.

توقف موقت در صرف هزینه مصرف‌کننده و همچنین روی آوردن تدریجی به سمت خرید آنلاین به دنبال دستور در خانه ماندن، می‌تواند برای خرده‌فروشانی که در حال تقلا بودند، به عنوان یک تیر خلاص باشد.

بر اساس برآوردهای انجام شده توسط Coresight Research، شرکت اطلاعاتی متمرکز بر صنایع خرده‌فروشی، بسته‌ شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی در سال جاری افزایش خواهد یافت. آخرین پیش‌بینی این شرکت نشان می‌دهد که بین 20هزار تا 25هزار مغازه در سال 2020 تعطیل خواهد شد.

 در نمودار ارائه شده، شمار فروشگاه‌های خرده‌فروشی بسته شده در ایالات متحده را مشاهده می‌کنید؛

تعطیلی فروشگاه های خرده فروشی آمریکا