امروزه با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، بسیاری از بازارهای سهام آسیا مانند چین و کره جنوبی وارد منطقه سبز شدند و توانستند برخی از ضررهای خود در ابتدای شیوع را جبران کنند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به رغم افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن و کره جنوبی، بازارهای بورس محلی همچنان در حال رشد هستند. شاخص Kospi کره، در حال حاضر 7درصد بالاتر از سطح ژانویه 2020 قرار دارد، در حالی که سهام Nikkei ژاپن به دنبال جبران ضررهای ناشی از ویروس کرونا بود.

این پیشرفت، بازتابی از وضعیت ایالات متحده بوده، که پس از مدت اندکی کاهش موارد ابتلا، دوباره به افزایش ادامه داد اما بازار سهام به این ویروس مانند ابتدای پیدایش آن در اوایل 2020 واکنش نشان نداد.

هنگ‌کنگ که در ماه ژوئیه با افزایش موارد ابتلا مواجه شد و همچنین برای استقلال خود با چین درگیر است، در نتیجه شاهد کمترین بهبود در بازارهای خود بود. شاخص Hang Seng index در روز گذشته معاملات خود را هنوز 10درصد پایین‌تر از تاریخ 2ژانویه، اولین روز معاملاتی سال 2020 به پایان رساند.

در چین که موارد ابتلا ثابت مانده، بازارها از اوایل ژوئیه به بالاتر از سطح ماه ژانویه بازگشته‌اند. همچنین در روز گذشته، اولین گروه شرکت‌ها در شنژن به نام شاخص ChiNext و به تقلید از سبک نزدک آغاز به کار کردند و به میزان قابل توجهی مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار گرفتند.

این پیشرفت، باز هم یادآور سود سهام فناوری در ایالات متحده بود که به نظر می‌رسد خود را از درام ویروس کرونا رها ساخته‌اند.

در نمودار ارائه شده، تغییر روزانه ارزش شاخص برخی سهام آسیایی را مشاهده می‌کنید؛

بازار سهام آسیا