۰ نفر

نخست‌وزیر عراق:

آمریکا به عراق برای شکست داعش کمک کرد

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبر: 461332
 آمریکا به عراق برای شکست داعش کمک کرد

نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس جمهور آمریکا با تأکید بر تقویت روابط بین این دو کشور، مداخلات ترکیه در شمال عراق را مردود دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده در دیدار با رئیس جمهور آمریکا گفت که بغداد به دنبال تقویت روابط خود با واشنگتن است.

کاظمی عصر امروز پنجشنبه در کاخ سفید مورد استقبال دونالد ترامپ قرار گرفت و طی نشست خبری مشترکی، مداخلات ترکیه در شمال کشورش را مردود دانست و گفت که عراق هرگز اجازه مداخله به آنکارا در شمال این کشور را نخواهد داد.

نخست‌وزیر عراق همچنین اظهار داشت که دولت عراق از مشارکت و سرمایه‌گذاری ایالات متحده آمریکا در عراق استقبال می‌کند و به دنبال تقویت روابط دوجانبه است.

کاظمی گفت: « آمریکا به عراق در مقابله با گروه‌ ترورستی داعش یاری رساند و ما در راستای ایجاد روابطی که به نفع مصالح دو کشور باشد، همکاری و تلاش می‌کنیم».

رئیس جمهور آمریکا نیز در این نشست خبری مدعی شد که عراق دارای حاکمیت سیاسی است و از این رو، مناسب نیست که آمریکایی‌ها برای مدت طولانی در این کشور حضور نظامی داشته باشند.

رسانه‌های عراقی امروز عصر از قول ترامپ نوشتند که او گفته است شمار بسیار کمی از نیروهای آمریکا در عراق مانده و آن‌ها نیز در عرض سه سال آینده، خاک این کشور را ترک خواهند کرد.