۰ نفر

در نشست خبری

ظریف: حکومت و مردم لبنان باید برای آینده این کشور تصمیم بگیرند

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 459757
ظریف: حکومت و مردم لبنان باید برای آینده این کشور تصمیم بگیرند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه این حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده کشور و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند، گفت:‌جمهوری اسلامی در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و به هر تصمیمی که اتخاذ کنند، کمک می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در بیروت در نشست خبری مشترک درباره علت سفرش به بیروت عنوان کرد:‌ همدردی و همبستگی خودمان را با مردم لبنان در این شرایط بسیار نگران کننده و این حادثه بسیار غمبار اعلام کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده لبنان و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و کمک می‌کنیم به هر تصمیمی که دولت و مردم لبنان اتخاذ کنند.

وی خطاب به مردم لبنان گفت: می‌خواهم به مردم لبنان تبریک بگویم. امروز سالگرد پیروزی مردم لبنان بر دشمن صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه است همانطور که لبنان بر تجاوزات دشمن صهیونیستی پیروز شد بر این حادثه هم پیروز خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در دیدار با وهبه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جان‌باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحان، آمادگی کشورمان برای کمک به بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بندر بیروت در حوزه‌های مختلف و با توجه به توانمندی طرف‌های ایرانی، خصوصا در حوزه‌های مربوط به تامین برق، ساخت و ساز، دارو و درمان را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه سیاسی لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط گذاری را مورد تاکید قرار داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با مقامات لبنان و اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان شب گذشته وارد بیروت شد و از سوی  «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مورد استقبال قرار گرفت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از سفر یک مقام بلندپایه ایرانی به لبنان در پی انفجار اخیر بیروت خبر داده بود.

در پی انفجار روز سه شنبه ۱۴ مرداد در بندر بیروت در حدود ۱۷۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر نیز مجروح شدند.وزیر امور خارجه ایران پس از این انفجار در پیامی توئیتری با دولت و ملت لبنان ابراز همدردی و آمادگی ایران را برای همکاری با لبنان اعلام کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با همتای لبنانی خود در این زمینه تلفنی گفت و گو کرد.