به دلیل مشکلات ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، علاوه بر مشکلات فیزیکی که مبتلایان به آن دچار شده‌اند، سلامت روان بسیاری از مردم سراسر جهان نیز بر اثر آن به خطر افتاده که بیشترین میزان آن در میان آمریکایی‌ها مشاهده می‌شود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در کنار پیامدهای فیزیکی آشکار برای افرادی که درگیر کووید-19 شدند، این بیماری همه‌گیر تاثیر مخربی بر سلامت روان مردم سراسر جهان نیز دارد. 

غم و اندوه در میان کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، پریشانی به دلیل از دست دادن شغل و امنیت اقتصادی، احساس درماندگی به دلیل قرنطینه‌ها، چالش کار کردن از خانه در حالی که باید مراقب کودکان بود، در کنار ترس از ابتلا به بیماری، همه این‌ها عوارضی برای سلامت روان بوده‌اند.

صندوق مشترک‌المنافع و شرکت تحقیقاتی SSRS اخیرا در خصوص این موضوع یک نظرسنجی منتشر انجام داده‌اند که بر وضعیت موجود در میان 10مورد برتر در این زمینه تمرکز کرده است (در اینفوگرافیک ارائه شده اطلاعاتی برای آلمان در دسترس نبود). 

بر اساس این گزارش، مشخص شد که یک ‌سوم از مردم ایالات متحده اظهار داشتند از زمان شیوع بیماری کووید-19، استرس، اضطراب و غمگینی را تجربه کرده‌اند که به تنهایی مقابله کردن با آن سخت بوده است.

حدود یک‌چهارم از پاسخ‌دهندگان در کانادا، بریتانیا و فرانسه نیز اعلام کردند که بر اثر این بیماری همه‌گیر از مشکلات سلامت روان رنج برده‌اند.

در نمودار ارائه شده، سهم بزرگسالانی که در طول بیماری کووید-19 دچار استرس، اضطراب و غم شده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

تاثیر کرونا بر سلامت روان