شرایط قرار گرفتن در گروه مرفه یک درصدی در کشورهای سراسر جهان متفاوت است و باید گفت که سخت‌ترین آن در امارات متحده عربی به چشم می‌خورد و برای قرار گرفتن جزو این قشر، درآمد سالانه 922هزار دلاری نیاز است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، قرار گرفتن در گروه یک درصدی ممکن است در آمریکا سخت به نظر برسد اما در چین راحت‌تر باشد.

پس از یک جنبش اعتراضی، "یک درصد برتر"  به عنوان نمادی برای ثروت و قدرت در نظر گرفته می‌شود. از حدود یک دهه پیش که وال‌استریت این اصطلاح را رایج کرد، نابرابری افزایش یافته و این گروه انحصاری ثروتمندتر و قدرتمندتر شده‌اند.

با این حال، یک درصد برتر طیف وسیعی را شامل می‌شود. از متخصصان مرفه گرفته تا میلیاردرهایی که حتی ثروت بیشتری از کل دارایی بسیاری از کشورها دارند، در این گروه به چشم می‌خورند، اما جزو این گروه قرار گرفتن با توجه به محل زندگی، متفاوت است.

برای پیوستن به این گروه در کشور نفت‌خیز امارات متحده عربی، بیش از 900هزار دلار درآمد سالانه، یعنی 12برابر درآمد مورد نیاز در هند لازم است.

در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته جهان، برای قرار گرفتن در قشر یک درصدی، درآمد بین 200هزار تا 300هزار دلار درآمد سالانه نیاز است.

در نمودار ارائه شده، میزان درآمد مورد نیاز برای قرار گرفتن در قشر یک درصدی در کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید؛

قشر یک درصدی