۰ نفر

رئیس کل بیمه مرکزی:

صنعت بیمه باید متناسب با ظرفیت‌های کشور رشد کند

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
کد خبر: 445789
صنعت بیمه باید متناسب با ظرفیت‌های کشور رشد کند

تسهیل‌گری در ارائه خدمات بیمه‌ای و کاهش فرایند صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت یکی از مهمترین مولفه‌های رشد صنعت بیمه به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا سلیمانی که در آیین گشایش شعبه صندوق تامین خسارتهای بدنی در استان زنجان سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: افزایش سطح ضریب نفوذ بیمه از شاخص های مهم توسعه کشور محسوب می‌شود که این امر با اتخاذ تمهیدات مناسب و تصمیم سازی هوشمندانه قابل دسترس خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی از رشته بیمه شخص ثالث به عنوان ویترین افتخارآمیز صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: شرکت های بیمه باید در کنار توجه به این مقوله، زمینه رشد رشته های دیگر بیمه ای در کشور را نیز با دقت و جدیت دنبال کنند.

وی کاهش دغدغه‌های حاکمیتی و بار تعهدات مالی دولت را از دلایل و مولفه های اصلی شکل گیری صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: صنعت بیمه در ایام تحریم بخش مهمی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش در آورده که با توجه به حضور نیروهای مبتکر و نوآور در این زمینه، سطح انسجام ملی نیز بالاتر رفته است.

سلیمانی استان زنجان را به لحاظ صنعتی و کشاورزی دارای پتانسیل قابل توجهی توصیف کرد و گفت: خدمت به ملت بزرگ ایران به ظرافت‌های خاص نیاز دارد و صنعت بیمه نیز در کنار تمامی مسئولان استانی این فرصت ارزشمند را بیش از پیش غنیمت خواهد شمرد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود تمرکز صنعت بر رشته بیمه های زندگی را خواستار شد و تاکید کرد: یکی از عوامل موثر در افزایش ضریب نفوذ بیمه رشد بیمه زندگی است چرا که باید در کنار تبلیغات مناسب یک نوع فرهنگ سازی موثر نیز در سطح جامعه نهادینه شود.

وی ساماندهی ۹ میلیون دستگاه موتورسیکلت فاقد بیمه نامه را یک وظیفه ملی توصیف کرد و افزود: پوشش بیمه بیش از ۲۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور یک دستاورد بزرگ است و تکمیل این عملکرد با برنامه‌ریزی کلان و در بالاترین سطوح تصمیم سازی در کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در پایان از حذف بیمه نامه های فیزیکی در چارچوب شبکه فروش به عنوان یکی از خدمات موثر بیمه ای در خصوص کاهش تردد ها و همچنین سلامت نظام بیمه‌ای یاد کرد و گفت: ارائه خدمت بی منت، سریع و دقیق در راس سیاست های بیمه ای است و همچنان در مسیر تسهیل گری و سرعت بخشی خدمات بیمه ای تلاش خواهیم کرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست لوح های تقدیری توسط رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران به مدیران مرتبط با صنعت بیمه، شرکای اجتماعی و فعالان مدنی استان زنجان اهدا شد.