۰ نفر

۶۶۷ هزار بیکار در صف دریافت بیمه بیکاری

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱
کد خبر: 438794
۶۶۷ هزار بیکار در صف دریافت بیمه بیکاری

در حالی ۶۶۷هزار بیکار در صف دریافت بیمه بیکاری هستند که بنا به گفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، هنوز مبلغی برای این منظور تخصیص پیدا نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بررسی روند بیمه بیکاری و افراد بهره مند از این مزیت، یکی از مواردی است که می تواند در تحلیل بازار کار کشور مفید باشد. همچنین لازم به ذکر است رویکرد در این خصوص کاهش تعداد مقرری بگیران با تأکید بر حفظ اشتغال می باشد. چرا که افزایش این امر می تواند بیانگر مشکلات اقتصادی کارگاره ها و تعطیلی آنها باشد. بررسی مقرری بگیران جدید طی سال های 96 تا 98 روند افزایشی این تغییرات را نشان می دهد که به نحوی که میزان تغییرات سال 98 نسبت به سال 97 حدود 1.8 درصدبوده است. این آمار مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار است. 

 اما این روند در ماه های پایانی سال 98 و آغاز سال 99 به دلیل شیوع کرونا رشد چشمگیری داشته است. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها از اسفندماه تعطیل شدند و کارگران زیادی شغل خود را از دست دادند. پس از آن دولت اعلام کرد که آماده است 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از کسانی که شغلشان را از دست داده‌اند در قالب بیمه بیکاری در نظر بگیرد.

با وجود اعلام در نظر گرفتن این مبلغ، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون روز گذشته اعلام کرد تاکنون مبلغی برای این منظور تخصیص پیدا نکرده است و اعتبار مدنظر باید از سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ تا به مشمولان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شود.

به گفته بابایی در مجموع 797 هزار نفر در سامانه‌ای که بدین منظور طراحی شده بود ثبت نام کردند که از این تعداد 667 هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند و این تعداد مقرری بیمه بیکاری ماه فروردین را در صورت تأمین اعتبار در آینده‌ای نزدیک دریافت می‌کنند.

seuUKZ3XdIlX