۰ نفر

مدال‌های المپیک ورزشکاران تا چه سقفی بیمه می‌شوند؟

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸
کد خبر: 411955
مدال‌های المپیک ورزشکاران تا چه سقفی بیمه می‌شوند؟

بیماری، معلولیت و فقدان دارایی ورزشکاران در مسابقات المپیک با ۳۰۸ رویداد ورزشی که توانایی ۱۱ هزار ورزشکار در آن به نمایش عموم مردم جهان گذاشته می‌شود، همواره به عنوان یک تهدید وجود داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک‌آنلاین، در المپیک 2012 تقریبا 11 درصد ورزشکاران از مصدومیت و 7 درصدآن ها از بیماری رنج می بردند.

ورزشکاران برای این که چه سطحی از پوشش بیمه ای را در المپیک دریافت کنند، دچار دغدغه می شوند.
در المپیک 2016، نگرانی های زیادی در مورد ابتلا به ویروس زیکا وجود داشت چرا که بیش از 78 هزار نفر به آن مبتلاشده بودند و 170 هزار نفر مشکوک به ابتلا بودندکه این خود نگرانی بزرگی برای ورزشکاران به شمار می رفت.
بعضی از آنها  ضررهای شغلی حرفه ای  فعلی و آینده را در نظر می گیرند، به این معنی که نه تنها نگران پوشش طبیعی سلامت نیستند بلکه باید عوامل طولانی مدت دیگری را نیز که معمولاً به عنوان مکمل پوشش های اولیه درمانی به کار می روند، مانند ناتوانی های کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر بگیرند.
بنابراین برای ورزشکاران یک پوشش بیمه ای مناسب به اندازه یک مدال ارزشمند است.
یکی از زمینه های نگرانی، پوشش خسارت های وارده به  مدال های المپیک به ویژه مدال های طلا است.
اگر یک ورزشکار مدال خود را از دست بدهد یا به آن آسیب برساند، یا اگر کسی آن را سرقت کند ، بیمه هزینه آن را برای تعویض در نظر می گیرد.
این مدال ها بسته به اینکه در کدام رشته ورزشی اعطا شده اند یا این که دارای چه اهمیت تاریخی هستند، ار نظر ارزش، متغیر هستند. 
به عنوان مثال، یکی از چهار مدال طلایی که جسی اوونز در المپیک برلین در سال 1936 کسب کرد، در سال 2013 با قیمت 1.47 میلیون دلار فروخته شد.
اگرچه این مدال احتمالاً توسط خطوط بیمه ای ویژه ای  تحت پوشش  قرار گرفته بود، اما در حال حاضر تمام مدال هایی که در المپیک 2016 اعم از برنز، نقره و طلا کسب می شوند، تحت پوشش لیبرتی میوچوآل (Liberty Mutual) از طریق کمیته المپیک ایالات متحده (USOC) قرار گرفته اند.
از طریق این بیمه نامه که  کمیته المپیک  ایالات متحده تنظیم کرد، شرکت بیمه لیبرتی میوچوآل ورزشکاران المپیک و پارالمپیک را که به طور رسمی مسئولیت جایگزینی جوایز ارزشمند خود را نداشتند، بیمه کرد. 
تاکنون بزرگ ترین ریسک مالی برای بازی ها، خطرات تهدید کننده دارایی های بالقوه و تلفات است که به یک اتفاق معمول برای اماکن ورزشی و تغییرات در ساختار آن ها تبدیل می شود.
به عبارتی اگر یک حادثه طبیعی به شکل چشمگیری برگشت سرمایه را در المپیک کاهش دهد، می تواند یک اتفاق بسیار ناگوار اقتصادی برای هر جامعه کوچک یا بزرگی باشد.
برخی از آمارها تخمین زدند که میزان سرمایه در المپیک  2016 بین 9  تا 20 میلیارد دلار است؛ در حالیکه اطلاعات مشخصی درباره این که چه کسی تمام این هزینه ها را پوشش دهد کار دشواری است ولی مشخص است که چندین بیمه گر و چندین خط پوشش به شکل استاندارد آن را پوشش دادند.
شیکاگو و بوستون، دو شهر که برای به دست آوردن المپیک 2016 در رقابت بودند ، برای حق بیمه آن حدود 66 میلیون دلار و 128 میلیون دلار برنامه ریزی کردند.