۰ نفر

شرکت‌های بیمه‌ای آیین نامه‌های شورای‎عالی بیمه را به درستی اجرا نمی‌کنند

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 406086
شرکت‌های بیمه‌ای آیین نامه‌های شورای‎عالی بیمه را به درستی اجرا نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت بیمه ما معتقد است که در حال حاضر یک شرکت بیمه با فروش بیمه‌نامه‌های خرد می‌تواند موفق شود زیرا تنها بخش‌هایی که الان با قیمت فنی کار می‌کنند بیمه‌نامه‌های خرد هستند بیمه‌نامه‌های کلان در مناقصات بزرگ زیر قیمت تمام‌شده به فروش می‌رسند که منافع تمام ذینفعان را تامین نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، حجت بهاری فر گفت: در حال حاضر تمام شرکت های بیمه ای درصدد افزایش سرمایه هستند اما مهمترین اصلی که برای افزایش سرمایه باید در نظر گرفته شود سودآوری یک شرکت است.

وی ادامه داد: باید جذابیتی برای سهامداران ایجاد شود که از سهام شرکت های بیمه ای استقبال کنند و سرمایه خود را به شرکت تزریق کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه ما ضمن بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی کشور و خروج شرکت های بین المللی اتکایی ازکشور زمان مناسبی برای افزایش سرمایه شرکت های بیمه‌ای نیست گفت : در حال حاضر تمام ریسک ها در داخل کشور است. اگر سرمایه شرکت‌ها را بالا ببریم خیلی از شرکت ها نمی توانند قبولی اتکایی داشته باشند و توزیع ریسک محدود شده و حالت انحصاری ایجاد می شود.

بهاری فر عنوان کرد: اکنون زمان مناسب اینکار نیست وگرنه همه شرکت های بیمه ای از این موضوع استقبال می کنند و از محل تجدید دارایی‌ها و سود های انباشته سرمایه های خود را افزایش می دهند.

وی اظهار کرد: شرکت های بیمه ای باید به اصول حرفه ای بیمه گری برگردند، به این معنی که برای ارائه نرخ وکار، آن اکچوئری و شرایط حرفه ای لازم را رعایت کنند و قیمت تمام شده محصول را در نظر بگیرند .

مدیرعامل شرکت بیمه ما گفت: رقابت باید بر اساس خدمات دهی مطلوب صورت گیرد که آثار آن را مردم ببینند و از خرید بیمه نامه های مختلف استقبال کنند، با کاهش حق بیمه ها زیر قیمت تمام شده محصول و فروش آنها با قیمت پایین در زمان پرداخت خسارت مشکلات بسیاری ایجاد می شود.

بهاری فرافزود: شرکت های بیمه باید حق بیمه خوب و مناسب بگیرند تا بتوانند خسارت را به درستی پرداخت کنند مردم جان و مال خود را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند و پوشش مناسب می خواهند و خسارت باید در حداقل زمان ممکن پرداخت شود.

وی بیان کرد: مشکل اصلی شرکت های بیمه ای این است که آئین نامه های شورای عالی بیمه را به درستی اجرا نمی کنند اگر تمام آئین نامه ها به درستی اجرا شوند و اصول حرفه ای بیمه گری و منافع تمام ذینفعان رعایت شود قطعا در چرخه ای درست وارد می شوند که از عملیات بیمه گری سود متعارفی بدست می آورند.

مدیرعامل شرکت بیمه ما اظهار کرد: اگر تمام این موارد رعایت شود ومنافع سهامداران تامین شود سرمایه گذاری بیشتری صورت می گیرد و بحث بیمه گری رونق می یابد.

بهاری فرگفت: یکی از کم کاری های شرکت های بیمه ای ارائه ندادن محصولات جدید بیمه ای است باید محصولاتی که نیاز روز جامعه است ارائه داده شود.

وی ادامه داد: دلیل احیای مجدد شرکت های بیمه ای خصوصی در اوایل دهه 80 ایجاد خلاقیت در صنعت بیمه بوده زیرا دغدغه بیمه گران در آن زمان این بود که سیستم دولتی خلاقیت و انگیزه و ابتکار عمل ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما بیان کرد: صنعت بیمه برای اینکه بتواند سهم خو د را از اقتصاد کشور بیشتر کند و ضریب نفوذ بیمه را در جامعه بالا ببرد نیاز به ورود به بخش خصوصی داشت اما بعد از ورود به بخش خصوصی همان الگوها را از شرکت های دولتی گرفته و دائما یک کیک را تقسیم می کند.

بهاری فر گفت:  این یک ایراد بزرگ برای صنعت بیمه است وقتی بخش خصوصی شرکت جدیدی تاسیس کرده است باید یک کار نو انجام دهد که این اتفاق رخ نداده  و شرکت های بیمه در این بخش دچار ضعف هستند.

وی افزود: برای ارائه کارهای نو و جدید باید بخش تحقیق و توسعه را فعال تر کرده و بخش فن آوری را گسترش دهند و نیاز واقعی جامعه شناسایی شود و محصولات جدیدی مطابق با نیاز روز جامعه ارائه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه ما معتقد است که در حال حاضر یک شرکت بیمه با فروش بیمه نامه های خرد می تواند موفق  شود زیرا تنها بخش هایی که الان با قیمت فنی کار می کنند بیمه نامه های خرد هستند بیمه نامه های کلان در مناقصات بزرگ زیر قیمت تمام شده به فروش می رسند که منافع تمام ذینفعان را تامین نمی کنند.

بهاری فرعنوان کرد: در حال حاضر در صنعت بیمه کسانی که چندان سررشته ای از امور بیمه گری ندارند بسیار راحت تر از کسانی که حرفه ای صنعت بیمه هستند کار می کنند و بهتر است که صنعت بیمه به سمت اصول  حرفه ای و اخلاقی برود.

وی بیان کرد: الان که تمام بحث اتکایی در داخل کشور است از سمت معاونت اتکایی بیمه مرکزی رفتار بسیار درستی اعمال می شود زیرا بازار اتکایی در انحصار آنجا است و خیلی از نرخ ها و شرایط غیر حرفه ای را نمی پذیرد و این بسیار خوب است.

مدیرعامل شرکت بیمه ما اظهار کرد: اعتماد جامعه به صنعت بیمه یکی از تاثیرگذارترین عواملی است که می تواند ضریب نفوذ صنعت بیمه را بالا ببرد و رسانه ها می توانند در این اعتمادسازی کمک خوبی برای صنعت بیمه باشند.

بهاری فر تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ صنعت بیمه را برروی عدد 7 مشخص کرده اند که این نیاز به برنامه ریزی دارد در حال حاضرتعداد بسیار زیادی از سرمایه های کشور فاقد پوشش بیمه ای هستند.

وی گفت: اگرصنعت بیمه باهم بسیج شوند و کار خود را به درستی انجام دهند و همه از پوشش هایی که از صنعت بیمه می گیرند رضایت داشته باشند تعداد افرادی که به سمت بیمه می آیند افزایش می یابد.

"به اعتقاد مدیرعامل شرکت بیمه ما، با وجود اینکه صنعت بیمه در سیل اخیر خوب عمل کرده است اما آن بازخورد لازم در جامعه ایجاد نشده زیرا بعد از پرداخت خسارت مردم آن حلاوت و شیرینی دریافت خسارت را آنچنان که انتظار دارند نچشیده اند."

به گفته بهاری فر زمانی که یک خسارت با تاخیر پرداخت می شود یا در زمان صدور بیمه نامه، بیمه نامه به درستی صادر نشده است یا شخصی که در واحد خسارت است پذیرش خوبی را انجام نداده است.

وی ادامه داد: صنعت بیمه یک صنعت پویا است و تمام نیروها نیاز به آموزش مستمردارند و بهترین و حرفه ای ترین نیروها باید درواحدهای خسارت باشند زیرا مردم در آن روزکالای شرکت های بیمه ای را می بینند که اینقدر حرف فروختید حالا در عمل چه چیزی عرضه می کنید.

مدیرعامل شرکت بیمه ما گفت:  همه باید به بیمه اعتماد کنند تا مال و جان خودرا تحت پوشش آن قرار دهند و این اعتماد باید توسط خود شرکت های بیمه ای ایجاد شود.