۰ نفر

رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای، منفی است!

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 405238
رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای، منفی است!

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو اعلام کرد: برای ایجاد شیوه‌های نوین بازاریابی، نهادهای نظارتی باید هزینه کنند وگرنه شرکت بیمه‌ای با سرمایه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان و سهم اندکی از بازار توان ایجاد یک واحد بازاریابی پیشرفته را ندارد که بخواهد از طریق روش‌های نوین بیمه‌نامه جذب کرده و پرتفوی خود را افزایش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، احسان مرادی گفت:  دراین شرایط روزانه خسارت های بزرگی به مجموعه های مختلف وارد می شود که اگر شرکت های بیمه ای وجود نداشتند و یا بیمه گزار دارایی خودرا به درستی بیمه نکرده بود دچار خسران قابل توجهی می شد و باتوجه به شرایط موجود حتی احتمال افزایش فروش بیمه نامه های غیر اجباری وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: برای ایجاد شیوه های نوین بازاریابی ، نهادهای نظارتی بایدهزینه کنند وگرنه شرکت بیمه ای با سرمایه 150 تا 200 میلیارد تومان و سهم اندکی از بازار توان ایجاد یک واحد بازاریابی پیشرفته را ندارد که بخواهد از طریق روش های نوین بیمه نامه جذب کرده و پرتفوی خودرا افزایش دهد.

مرادی اظهار کرد: این شرایط فرصت خوبی بود که بیمه مرکزی یکسری الزامات و نیازهای بیمه ای را با تبلیغات به مردم یادآوری کند اما یک آگهی یا تبلیغ بیمه ای دراین روزها درسطح شهر مشاهده نشده است.

وی افزود: مهمترین مشکل شرکت های بیمه ای با توجه به شرایط تورمی موجود،آئین نامه ی عمرو زندگی است که محدودیت هایی را در سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای ایجاد کرده که شاید شرکت بیمه نتواند متناسب با نرخ تورم ازمنابعی که جذب می کند بازدهی مناسب بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو تصریح کرد: آیین نامه ی بیمه نامه های زندگی باید انعطاف بیشتری داشته باشند تا سرمایه گذاری وجوه آن با توجه به شرایط روز کشور به درستی سرمایه گذاری شود تا شرکت های بیمه ای بتوانند با دادن نرخ مناسب به بیمه گزاران موفق به جذب آنها شوند.

مرادی گفت: دربخش اتکایی، شرکت های بیمه ای بسیار محدود شده اند، باتوجه به اینکه صندوق ویژه تحریم وجود دارد و شرکت ها بخش زیادی از قراردادهای خودرا اتکایی می کنند اما اگر خسارت همه گیری مانند سیل سال گذشته اتفاق بیفتد تمام این هزینه از داخل شرکت پرداخت می شود .

وی بیان کرد: درحال حاضرنیازبه پویایی بیشتر بیمه مرکزی است زیرا خیلی از کشورهای دنیا مانند روسیه ،بلاروس و .. برای کارکردن با ما شکلی ندارند اما نیاز به حضور یک نهاد حاکمیتی است که با این کشورها در سطح عالی مذاکره کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نوتوضیح داد: یک معضل بزرگ دیگر شرکت های بیمه ای کمبود نیروی متخصص در حوزه بازاریابی است که باعث می شود شرکت های بیمه ای در فروش بیمه نامه ناموفق باشند.

مرادی مدعی شد که در حال حاضررقابت مابین شرکت های بیمه ای رقابت منفی است و شرکت ها با وجود آنکه می دانند نرخی که می دهند منجر به زیان شده اما با توجیهاتی مانند اینکه بخشی از قرارداد را اتکایی می کنند، قرارداد را زیر قیمت واقعی می گیرند.

وی افزود: در این سال ها رقابت به معنای مثبت آن یعنی بهبود خدمات و نوآوری که بتواند یک بیمه نامه ی جدید جذب کند چندان مشاهده نشده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو گفت: در سالجاری شرکت بیمه ایران از نظر فروش بیمه نامه از سایرشرکت های بیمه ای باتوجه به سرمایه و پشتوانه ی دولتی که دارد موفق ترعمل کرده است.

مرادی اظهارکرد: در حال حاضر پتانسیل بسیاربالایی در بیمه نامه های عمروجود دارد ولی به شرط آنکه شرکتهای بیمه ای بتوانند واحد های سرمایه گذاری خود را به خوبی تجهیز کنند وبازدهی خوبی به سرمایه گذار بدهند.