۰ نفر

۱۳هزار مقرری بگیر سر کار رفتند

۹ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۴
کد خبر: 398398
۱۳هزار مقرری بگیر سر کار رفتند

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در هفت ماهه اول سال جاری اشتغال مجدد پیدا کردند گفت:تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری مهر ماه ۹۸ به شهریور ۹۸ حدود سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کریم یاوری،مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه  بیش از سیزده  هزار نفر  از مقرری بگیران  بیمه بیکاری در هفت ماهه اول  سال جاری اشتغال مجدد پیدا کردند گفت:بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است، که با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان طبق مقررات قانون بیمه  بیکاری بیکار می شوند ماهانه مقرری بیمه بیکاری پرداخت  می گردد.

وی ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری مهر ماه  98 نسبت به  شهریور ماه 98 حدود سه در صد کاهش پیدا کرده است. حمایت از بنگاههای مشکل دار موجب گردیده تا تعداد برقراری مقرری بیمه بیکاری با روند کندتری نسبت به  مدت مشابه  افزایش داشته  باشد و این امر بر میزان اخراج کمتر از بنگاهها اثر گذار بوده است.

 مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار   افزود:  با توجه به فعالیت کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استانها  و ستاد تسهیل و رفع  موانع تولید در کشور و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انتظار می رود با حمایت از بنگاههای مشکل دار شاهد خروج کمتر نیروی کار از بنگاههای اقتصاد می باشیم.

طی دوره های آموزش های فنی و حرفه ای فرصت بسیار گرانبهایی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری است تا با مهارت آموزی یا تجدید مهارت یا باز آموزی مهارت یا ارتقاء تکمیل مهارت نسبت به اشتغال  مجدد خود اهتمام  نمایند.

 یاوری اظهار داشت: هزینه  طی تمامی دوره های آموزشهای فنی و حرفه ای برای مقرری بگیران بیمه بیکاری رایگان  است و تمام  هزینه ها توسط حساب بیمه بیکاری پرداخت می گردد. هزارو دویست و هفتاد و یک بنگاه اقتصادی مشکل دار شناسایی شده و در شرایط زرد قرار دارند.

وی گفت: از مجموع  بنگاههای مشکل دار 1126 بنگاه صنعتی، 75 بنگاه کشاورزی و 80 بنگاه  خدماتی هستند.مهمترین  مشکلات درون سازمانی بنگاههای اقتصادی شامل  کمبود نقدینگی، بدهی معوق ، اختلاف بین سهامداران ، سوء مدیریت و ساختارهای قدیمی است.

مهمترین  مشکلات  برون سازمانی  در بنگاه های مشکل دار، واردات بی رویه کالاهای مشابه ، عدم سهولت در تامین  مواد اولیه ( تحریم ها)، قاچاق کالا و مطالبات از سازمانهای دولتی است. کارگران در شرایط دشوار در بنگاه های مشکل دار خواسته های خود را از مبادی ذیربط و مجاری قانونی مطرح و پیگیری می نمایند.