۰ نفر

بیمه شدگان تنها مجاز به داشتن یک دفترچه درمان هستند

۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۳:۳۶
کد خبر: 395106
بیمه شدگان تنها مجاز به داشتن یک دفترچه درمان هستند

در دیدار مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی و معاون بیمه گری و محاسبات سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، اجرای شیوه نامه رفع همپوشانی بیمه درمان فیمابین آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بهروز کریمی مدیر کل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: پس از اجرای طرح گسترده و ملی رفع همپوشانی بیمه درمان فیمابین سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران، این طرح درخصوص بیمه شدگان سازمان های تامین اجتماعی و خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز اجرا شد.

وی افزود: بر این اساس، افرادی که دارای دو دفترچه درمانی مختلف سازمان تامین اجتماعی و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح باشند بر اساس مقررات جاری منحصراً  امکان استفاده از یک دفترچه را خواهند داشت.

کریمی گفت: یکسان کردن دریافت خدمات درمانی، دارویی، تشخیصی و توسعه ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی برای آحاد بیمه شدگان و افراد خانواده آنان و همچنین پیشگیری از توزیع ناعادلانه و من غیر حق امکانات درمانی از اهداف مهم  طرح رفع همپوشانی بیمه ای است که بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به تمامی سازمانهای بیمه گر تکلیف شده است.