۰ نفر

بیمه فوتبالیست‌ها و دانش آموزان در مصر اجباری شد

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۸
کد خبر: 393947
بیمه فوتبالیست‌ها و دانش آموزان در مصر اجباری شد

مصر در کنار کشورهایی همچون اردن و امارات متحده عربی، از جمله کشورهای عربی هستند که نسبت به دیگر کشورهای جهان عرب، در صنعت بیمه کمی جلوتر هستند اما با این حال همچنان نسبت به خیلی از کشورهای پیشرفته، عقب مانده تر به شمار می روند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، در همین راستا «علاء الزهیری» رئیس اتحادیه شرکت های بیمه ای مصر طی اظهاراتی از اجباری شدن بیمه فوتبالیست ها در کشورش خبر داد.

وی گفته است که جدید ترین بیمه ای که در مصر اجباری شده، بیمه فوتبالیست ها بوده و بر همین اساس فدراسیون فوتبال مصر در اولین گام 250 جنیه (حدود 15 هزار دلار) برای این موضوع در نظر گرفته که این مبلغ بسیار کم و ناچیز است.

الزهیری در عین حال یادآور شد که مسئولان این فدراسیون قول داده اند در اولین فرصت بودجه این مسأله را تامین کرده تا همه فوتبالیست ها بتوانند زیر پوشش بیمه قرار گیرند و در صورت وقوع هر اتفاقی در حین بازی، نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس اتحادیه شرکت های بیمه ای مصر افزود: از دیگر بیمه های اجباری که اخیرا در دستور کار قرار گرفته، بیمه دانش آموزان مدارس مصر است؛ در این برنامه، دانش آموزان از ابتدای ورود به مدرسه باید بیمه شوند تا در صورت وقوع هر اتفاقی در مدرسه، تحت پوشش بیمه ای قرار گیرند.

«علاء الزهیری» گفت: این تصمیم از سوی وزارت آموزش و پرورش مصر گرفته شده تا فضایی بهتر و امن تر در مدارس برای دانش آموزان فراهم شود.

به گفته وی، علاوه بر دانش آموزان، این بیمه تا دوران دانشگاه نیز باید ادامه یابد و تا پایان دوره تحصیل افراد، همراه آنان باشد اما وزارت آموزش عالی تا به این لحظه زیر بار آن نرفته و آن را برای سنین دانشجویی غیر ضروری دانسته است.