۰ نفر

خبر خوش برای افراد فاقد بیمه

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۵۲
کد خبر: 389704
خبر خوش برای افراد فاقد بیمه

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۹ درصد از جمعیت کشور فاقد هرگونه بیمه حمایتی در حوزه خدمات درمانی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ایرج حریرچی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: پوشش سلامت همگانی را در خدمات پزشکی و سلامت، درمان، توانبخشی و طب، تسکین و مراقبت بدون هیچ محدودیتی جنسیتی ارائه داده ایم و یکی از هدف های چهار گانه نظام سلامت جلوگیری از هزینه های اضافی است.

حریرچی با اشاره به اجرای شدن بیمه برای همه مردم، افزود: درتمام دنیا هزینه‌های درمان گران است و یکی از هدف‌های چهارگانه نظام های سلامت جلوگیری ازبه زحمت افتادن مالی مردم در هنگام بیماری است و در حال حاضر ۹ درصد از جمعیت کل کشور فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی سعی خواهد شد تا پایان ماه افرادی که سطح درآمدشان کمتر است بصورت رایگان بیمه می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کردستان از لحاظ خدمات بیمارستانی در سطح بالای قرار دارد، افزود: سطح کمی و کیفی خدمات در بیمارستان کوثر سنندج در مقایسه با بیمارستان های بزرگ تهران بسیار پیشرفته و مجهزتر است.

حریرچی همچنین تاکید کرد: مردم کردستان شایسته ترین افراد برای رسیدن به این سطح ایده آل هستند و نباید هیچ بیماری از استان کردستان برای درمان به استان‌های دیگر همانند تهران و تبریز بروند.

در این مراسم فرزین رضاعی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان معرفی و از خدمات وحید یوسفی نژاد تقدیر شد.