۰ نفر

صنعت بیمه چین ۱۲۰۰ درصد رشد کرد

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶
کد خبر: 388844
صنعت بیمه چین ۱۲۰۰ درصد رشد کرد

سرعت رشد بازار بیمه‌ای کشور چین در سال‌های گذشته بسیار زیاد بوده است. این صنعت بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ حدود ۱۲۰۰ درصد رشد داشته است. در همین زمان بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای این کشور در تلاش بوده‌اند که کنترل دولت را بر این صنعت کاهش دهند تا شفافیت کار ارتقا پیدا کند و شرکت‌ها را در معرض مطالبات بازار و سهامداران خود قرار دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، امروزه بزرگ ترین شرکت‌های بیمه‌ای چین در لیست برترین شرکت‌های بیمه‌ای دنیا قرار دارند.

شرکت بیمه عمر چین

بازار سرمایه گذاری این شرکت در حدود 107 هزار میلیارد دلار است. این شرکت بزرگ ترین شرکت بیمه‌ای چین و همین طور جزو بزرگ ترین شرکت های بیمه دنیا است. شرکت بیمه ی عمر چین در سال 1949 با ظهور جمهوری خلق چین متولد شد و خدماتی نظیر بیمه عمر، بیمه دارایی، بیمه حوادث و همچنین مدیریت خدمات سرمایه گذاری و مالی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت بیمه حدود 750 هزار آژانس اختصاصی و همچنین 600 هزار مجرای خدمات فروش دارد و به 200 میلیون مشتری فردی و گروهی خدمت ارائه می کند. 

شرکت پینگ آن 

این شرکت در سال 1988 تاسیس شد و اولین عرضه عمومی خود را در سال 2004 ارائه کرد. اگرچه این شرکت فعالیت خود را به عنوان شرکت بیمه ی اموال و تلفات آغاز کرد اما توانست فعالیت خود را در بخش بیمه عمر، بیمه بانکی، خدمات آنلاین مالی  و مدیریت دارایی گسترش دهد. این شرکت حدود 225 هزار کارمند تمام وقت و 625 هزار آژانس فروش در سراسر چین دارد و بیش از 89 میلیون نفر از خدمات آن بهره می برند. 

شرکت بیمه اقیانوس آرام چین 

گروه بیمه اقیانوس آرام چین از سال 1991 ارائه دهنده خدمات یکپارچه ای نظیر بیمه اموال و تلفات ، بیمه عمر و محصولات اتکایی و همچنین مدیریت دارایی و خدمات سرمایه گذاری است. این شرکت حدود 300 هزار آژانس و 80 میلیون مشتری دارد و بازار سرمایه گذاری آن 33 هزار میلیارد دلار است. 

شرکت بیمه‌ی مردمی چین

این شرکت در سال 1996 تاسیس شد و امروزه بیش از 300 میلیون مشتری در بخش بیمه عمر، سلامت، اموال، تلفات و مشاوره املاک دارد. این شرکت تنوع بی شماری از خدمات بیمه ای غیر بیمه عمر را داراست که شامل بیمه ی ملاکین خانه ها، دارایی های بازرگانی و مقررات کشاورزی می شود و حدود دو هزارو صد میلیارد  دلار بازار سرمایه ای دارد. 

شرکت نوین بیمه عمر چین

این شرکت در سال 1996 تاسیس شد و در طول مدت زمان اندکی توانست جزو 5 شرکت برتر در این صنعت شود. در حالیکه خدمات اولیه آن در حدود بیمه عمر باقی ماند، این شرکت توانست سرمایه تجارتی خود را در صنعت سرمایه گذاری و سلامت گسترش دهد. شرکت نوین بیمه عمر چین حدود 26 میلیون مشتری و 175 هزار آژانس خدماتی در سراسر چین و یک هزار و 700 میلیارد دلار بازار سرمایه ای دارد.