۰ نفر

حجم خسارت وارده به شرکت‌های بیمه‌ای عربی یک میلیارد دلار برآورد شد!

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۳۴
کد خبر: 381198
حجم خسارت وارده به شرکت‌های بیمه‌ای عربی یک میلیارد دلار برآورد شد!

بیش از ۲۴ ساعت از حمله پهبادی یمنی‌ها به شرکت نفتی عربستان "آرامکو" که تقریبا بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان است، می‌گذرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، در همین راستا یک منبع آگاه عربستانی به خبرگزاری رویترز گزارش داد که حجم خسارت‌ها به قدری بالا بوده که بازگشت تولید نفت به حجم ما قبل از حمله، احتمالا چند هفته‌ای به طول خواهد انجامید.

در این حمله، نیروی‌های یمنی با استفاده از چند فروند پهباد این عملیات گسترده را انجام داده و به شاه‌رگ حیاتی عربستان، یعنی نفت آن آسیب جدی وارد کردند.

"امین حسن الناصر" رئیس شرکت آرامکو مدعی شد که حمله سبک و سطحی بوده و هیچ کسی در آن آسیب ندیده و نیروهای آتش نشانی در حال مهار کردن آتش هستند، اما با گذشت چند ساعت از زمان وقوع حمله، کم کم اطلاعات مهمی از درون شرکت به بیرون درز کرد و تصاویری نیز منتشر شد که عمق حمله را نشان می داد.

نکته قابل توجه این است که این حمله نه تنها به صنعت نفت عربستان آسیب زد بلکه موجب کاهش حجم معاملات در کل بازار سرمایه عربستان سعودی شد و حتی بر بازار بورس این کشور تأثیر گذاشت.

حجم خسارتی که بر اثر این حمله به شرکت‌های بیمه‌ای عربستان و دیگر کشورهای عربی وارد شد تا به این لحظه مشخص نیست اما با توجه به اخباری که فاش شده از این حمله، می توان به حجم گسترده این خسارت وارد شده به این شرکت‌های بیمه‌ای پی برد و آن را چند صد میلیون دلار و یا حتی نزدیک به یک میلیارد دلار تخمین زد.