۰ نفر

جامع‌ترین طرح بیمه عمر کدام است؟

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲
کد خبر: 378430
جامع‌ترین طرح بیمه عمر کدام است؟

اگر شما هم به دنبال یک طرح بیمه جامع عمر با ویژگی‌های ذکر شده هستید در ادامه با ویژگی‌های یکی از جامع‌ترین طرح‌های بیمه عمر آشنا خواهید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در میان انواع مختلف بیمه اشخاص، طرح جامع عمر و پس ‌انداز بیمه آسیا دارای قابلیت‌های ویژه و منحصر به فردی است زیرا علاوه بر برخورداری از خصوصیات بیمه‌ای ، ماهیت تشکیل سرمایه و پس انداز نیز دارد.

مدت بیمه‌نامه و گروه‌های سنی:

بیمه شده می تواند از بدو تولد تا 70 سالگی تحت پوشش قرار گیرد .مدت این بیمه نامه از 5 تا 30 سال به انتخاب بیمه‌گذار و با رعایت سقف سنی خواهد بود.

۱-بیمه عمر (فوت بیمه شده):

در این پوشش بیمه‌ای که پوشش اصلی بیمه‌نامه است، بیمه‌گر متعهد می‌شود تا در صورت فوت بیمه‌شده در مدت بیمه‌نامه، سرمایه مورد تعهد در سال وقوع فوت را به استفاده کننده پرداخت کند.

همچنین سرمایه فوت بیمه‌شده در سال اول می تواند بین ۱تا۲۵ برابر حق بیمه سالانه وصولی باشد.

۲- پوشش تکمیلی فوت در اثر حادثه:

به موجب این پوشش بیمه‌ای بیمه‌گر متعهد می‌شود تا درصورت فوت بیمه شده به علت حادثه، سرمایه مورد تعهد را علاوه بر سرمایه فوت به استفاده کننده تعیین شده بپردازد.

سرمایه این پوشش می تواند از یک تا سه برابر سرمایه فوت موضوع بند یک باشد و این پوشش تکمیلی به بیمه‌شده با سن 10 تا 70 سال ارائه می‌شود.

۳-پوشش تکمیلی نقص عضو و ازکارافتادگی دائم (کلی و جزئی) بیمه شده ناشی از حادثه:

در این پوشش بیمه‌گر متعهد است در صورت وقوع نقص عضو و ازکارافتادگی دائم (کلی و جزئی) بیمه شده، مطابق تعریف نقص عضو در آیین نامه شماره ۸۴ شورای عالی بیمه پرداخت نماید.

سرمایه پوشش تکمیلی نقص عضو معادل ۵۰درصد یا ۱۰۰درصد سرمایه فوت موضوع بند یک بیمه نامه خواهد بود.

این پوشش تکمیلی به بیمه شده با سن 10 تا 70 سال ارائه می‌شود.

۴- پوشش تکمیلی هزینه پزشکی ناشی از حادثه:

در این پوشش بیمه‌گر متعهد به جبران هزینه‌های پزشکی که عبارت است از هزینه‌هایی که بیمه شده یا بیمه گذار به علت تحقق خطرات موضوع بیمه‌نامه ، بابت دریافت خدمات درمانی پرداخت می.کنند.

این پوشش تکمیلی به بیمه‌شده با سن ۱۰تا۷۰ سال ارائه می شود .

۵-پوشش تکمیلی بیماری‌های خاص:

بیماری‌های تحت پوشش این بیمه‌نامه عبارتند از هر گونه عارضه جسمی و یا اختلال در اعمال طبیعی اعضا و جهاز مختلف بدن که ناشی از بروز سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن باشد.

این پوشش تکمیلی به بیمه شده‌ای با سن ۱۰تا۶۰ سال ارائه می‌شود .

دوره انتظار این پوشش ، شش ماه از تاریخ اعتبار آن خواهد بود.

۶-پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق بیمه در اثر از کارافتادگی کامل و دائم بیمه شده:

این‌پوشش به‌بیمه‌شدگان شاغل از سن حداقل 18‌تا‌55 سالگی تعلق‌یافته و در شرایطی که‌بیمه‌شده دچار از کارافتادگی کلی و دائم گردد ، بیمه‌گذار بیمه‌نامه از پرداخت حق‌بیمه معاف خواهد شد.

۷-طرح حامی (انحصاری شرکت بیمه آسیا) پوشش‌ تکمیلی ‌معافیت‌ ازپرداخت ‌حق‌بیمه ‌درصورت‌ فوت یا ازکارافتادگی بیمه‌گذار در اثر حادثه:

چنانچه بیمه‌گذار و بیمه‌شده بیمه‌نامه دو شخص  متفاوت باشند ، بیمه‌گذار با اخذ پوشش حامی در صورت فوت یا ازکارافتادگی در اثر حادثه،  از پرداخت حق بیمه معاف و بیمه‌گر در پرداخت حق بیمه جانشین وی می‌گردد.

تعرفه‌ها و روش پرداخت حق بیمه:

مبلغ حق بیمه پرداخت شده به دلخواه بیمه.گذار انتخاب و تحت عنوان حق بیمه وصولی از دو بخش پس اندازی و غیر پس اندازی تشکیل شده است. بخش پس اندازی پس از کسر بخش غیر پس اندازی از حق بیمه وصولی، حاصل می‌شود که از انباشت آن ‌به‌ علاوه ‌سود فنی متعلقه ‌در هر زمان، اندوخته ریاضی بیمه‌نامه به ‌دست ‌می‌آید.

روش پرداخت حق بیمه و برخورداری از سود تشویقی:

روش پرداخت حق‌بیمه به صورت یکجا یا سالانه خواهد بود که در صورت درخواست بیمه‌گذار پرداخت حق‌بیمه سالانه به صورت اقساط ماهانه(گروهی)، دوماهه، سه‌ماهه و یا شش‌ماهه امکان‌پذیر است. بدیهی‌ است درصورت پرداخت حق‌بیمه‌ به‌ صورت اقساط، هزینه تقسیط نیز‌ محاسبه خواهد شد.

با توجه به اینکه به مبالغ پرداختی سود روزشمار تعلق می گیرد چنانچه مبالغ زودتر از موعد مقرر پرداخت شود مشمول دریافت سود تشویقی نیز خواهد شد و درصورت تأخیر در پرداخت حق‌بیمه نیز بدون اخذ جریمه دیرکرد، سود متعلقه از زمان پرداخت محاسبه شده و ‌اندوخته ‌بیمه‌نامه ‌مندرج در "جدول پیش‌بینی تعهدات بیمه‌گذار و بیمه‌گر" متناسب با مدت تأخیر کاهش‌ خواهد یافت.

درصورت استمرار عدم پرداخت حق‌بیمه توسط بیمه‌گذار، حق‌بیمه خطر فوت و پوشش‌های تکمیلی و هزینه‌های مربوطه از محل اندوخته بیمه‌ نامه تامین شده و بیمه‌ نامه تا آخرین روز تکافوی هزینه‌ها معتبر خواهد بود و پس از آن بیمه‌نامه معلق می‌شود.