۰ نفر

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت:

۲۵هزار و ۴۰۱مبتلا به ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۵۱
کد خبر: 356781
۲۵هزار و ۴۰۱مبتلا به ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: براساس آمار تعداد بیماران مبتلا به ام اس که تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، ۲۵ هزار و ۴۰۱ نفر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حنان حاجی محمودی شامگاه چهارشنبه به مناسبت روز جهانی بیماری ام اس افزود: تعداد نسخه بیمه شدگان مبتلا به ام اس تحت پوشش بیمه سلامت در سال ۹۶ بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۲۹۰ مورد بود.

وی ادامه داد: همچنین کل هزینه پرداختی سازمان بیمه سلامت در سال ۹۶ برای این دسته از بیماران، ۱۸۰۰ میلیارد و ۸۵۸ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۹۰۱ ریال بوده است.

حاجی محمودی بیان کرد: ۸ قلم از داروهای تخصصی بیماران مبتلا به ام اس مشمول کاهش فرانشیز است و در بخش سرپایی و بستری با فرانشیز ۱۰ درصد به بیماران ارائه می‌شود.

هنوز دلیل قطعی بیماری ام اس کشف نشده، ولی مواردی نظیر کمبود ویتامین D، برخی ویروس‌ها و دلایل ژنتیکی می‌توانند به عنوان عامل این بیماری مطرح شوند و یک فرد می‌تواند این موارد را با هم یا یکی از آنها را داشته باشد.

سرگیجه، تعادل نداشتن، بی حس شدن اندام‌ها، احساسات غیرطبیعی مانند مور مور شدن و ضعف اندام‌ها، خستگی مفرط، تمرکز نداشتن و اختلال در ادرار ممکن است به عنوان علامت‌های اولیه بیماری باشند. همه ساله روز جهانی ام اس در آخرین چهارشنبه ماه می برگزار می‌شود که امسال مصادف با ۸ خرداد ماه است.